Sportosabb és takarékosabb az új Chevrolet Malibu

Nagyobb, de könnyebb és takarékosabb is elődjénél az új Chevrolet Malibu: a legendás típus kilencedik generációja mutatkozott be New York-ban.

Az 1964-ben megjelent Chevrolet Malibu kilencedik generációját mutatta be a General Motors a New York-i autószalonon. Az új modell tengelytávja tíz centiméterrel nagyobb, mint elődjének, így tágasabb lett az utastér, a nagyszilárdságú anyagok használatának köszönhetően pedig a méretnövekedés ellenére is 135 kilogrammal csökkent a limuzin tömege. A rövid ideig nálunk is forgalmazott elődjéhez képest ráadásul sportosabb, kupészerűbb formát kapott a Malibu.

Motorjai kisebb hengerűrtartalmúak és takarékosabbak is, mint korábban. Az alapmodellbe például csupán 1,5 literes, turbós négyhengeres kerül, amely 163 lóerőre képes, az erősebbre vágyóknak pedig 2 literes, 253 lóerős turbómotort és nyolcfokozatú váltót kínál a Chevrolet. A választék érdekessége a hibrid, amely a Voltból származó 1,8 literes benzinmotort és elektromotort kapja, együttesen 185 lóerővel és 6,3 literes átlagfogyasztással.

Az autóhoz vezetéssegédek széles köre érhető el, így a sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, gyalogosfelismerő, ráfutásos balesetet megelőző és automatikus távfényszóró asszisztensek is megtalálhatók. A Malibu legérdekesebb segédje azonban alighanem a Teen Driver funkció, amellyel biztonságban tudhatjuk gyermekünket, ha kölcsönadjuk neki az autót. A rendszer ugyanis lenémítja a hifit, ha a biztonsági övek nincsenek becsatolva, és jelentést készít az út során elért legnagyobb sebességről.