Részletek az új 7-es BMW-ről

Miután véletlenül kikerült az első kép az új 7-es sorozatról, a BMW hivatalosan is bemutatta legnagyobb limuzinjának új generációját.

A BMW egyik forgalmazójának honlapján véletlenül jelent meg az új 7-es sorozat fényképe, az eset után nem sokkal azonban hivatalosan is leleplezték a luxusautó legújabb generációját. Az autó az eddigi legnagyobb a típus történetében, hiszen 5,1 méter hosszú, a nyújtott tengelytávú változat pedig még ennél is nagyobbra, 5,24 méteresre nőtt. A 7-es sorozat tömege ennek ellenére mintegy 130 kilogrammal csökkent, ami a BMW i modelleken bevezetett szénszálas anyagból készült karosszériaváznak köszönhető.

A motorválaszték alapmodellje a 730d, amelynek háromliteres, hathengeres dízelmotorja 265 lóerőre képes. A benzines kínálat a 326 lóerős 740i-vel kezdődik, a 750i-ben található biturbó V8-as motor pedig már 450 lóerős teljesítményt ad le. Minden motorhoz széria a nyolcfokozatú automata sebességváltó és a légrugózás, míg az xDrive a kisebb motorokhoz opció, a legnagyobbhoz pedig alapáron jár. Újdonság, hogy a Rolls-Royce modellekhez hasonlóan az automata sebességváltó már a navigációs rendszer adatait is felhasználja, így másként kapcsol kanyargós úton, mint autópályán. A kínálat érdekessége lesz a konnektorról tölthető hibridmodell, amely a 740e nevet kapja. A kétliteres turbós benzinmotor és az elektromotor együttesen 326 lóerőt ad le, a teljesen feltöltött lítiumion akkumulátorral pedig akár 40 kilométert is meg lehet tenni tisztán elektromos módban. A plug-in hibrid BMW szabvány szerinti átlagfogyasztása 2,1 liter száz kilométeren, ha feltöltött telepekkel indulunk útnak.

A legújabb 7-esben ezen kívül számtalan műszaki érdekesség található. Szériafelszerelés a teljesen LED-es fényszóró, opcióként pedig lézeres fényszórót lehet rendelni. Újdonság az önálló parkolásra képes rendszer, ahol a szintén újnak számító kijelzős távirányító segítségével lehet begurítani az autót szűk parkolóhelyre vagy garázsba. Az utastérben is találunk izgalmas részleteket: a hátul ülő utas egy hétcolos táblagép segítségével kezelheti a főbb funkciókat, a vezető pedig nemcsak érintéssel, hanem gesztusokkal is vezérelheti a képernyőt.