Ráncfelvarrást kapott a Bentley csúcsmodellje

Nyártól lehet majd kapni a Bentley exkluzív limuzinja, a Mulsanne felfrissített változatát. Az újdonság a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan a nagyközönségnek, de a gyártó máris kiadott egy csomó képet és néhány információt róla.

Elegánsabb, modernebb és természetesen még egy picit drágább lesz a Bentley csúcsmodelljének hamarosan hivatalosan is bemutatkozó új változata. A Mulsanne ráncfelvarrása persze tényleg csak frissítés, az autó fő jellegzetességei, így például a markáns, krómozott hűtőmaszk és a nagyméretű, klasszikusan kerek formájú fényszórók nem változtak. Legalábbis látszólag. A valóságban az A-oszloptól előre az autó teljes orr-része új, beleértve a géptetőt, a lökhárítót és a lámpatesteket is. Maga a hűtőmaszk is hangsúlyosabb lett, hiszen 80 milliméterrel szélesebbre változtatták, hogy optikailag ezáltal is szélesebbnek tűnjön az autó. Ezt a célt szolgálják a jobban domborított kerékjárati ívek is elöl-hátul egyaránt. Hátul az új, elegáns LED-es lámpatestek jelentik a legszembetűnőbb újdonságot, de változott a lökhárító formája is, amely egyébként 26 milliméterrel szélesebb is lett.

„Az átalakítások célja az volt, hogy még jobban kihangsúlyozzuk a Bentley csúcsmodelljének luxus-jellegét, miközben a klasszikus értékek mellett az új idők szelének megfelelően sportosabbra is szabjuk a Mulsanne-t” – foglmazott Sang Yung Lee, a márka vezető dizájnere.

De nem csak a formavilágon csiszolt a gyártó, hanem egyben két új, hosszított tengelytávú változatot is bemutatnak a Mulsanne-ből. Az egyikben „csak” a hátsó lábtér nőtt jelentősen, míg a másikban további két ülés is helyet kapott a menetiránynak háttal.

A motorválaszték egyelőre nem változott: marad a 6,75 literes V8-as, több mint 500 lőerős benzines, amely a nyolcfokozatú ZF váltóval 5,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h sebességre a méretes limuzin alapváltozatát. Ugyanakkor módosítottak a motor beépítésén: új, aktív motortartókat alkalmaztak, ezeknek köszönhetően még kevésbé érezhető az erőforrás amúgy is csekély vibrációja az utastérben.