Nem vesz részt több autószalonon a Lamborghini

Az olasz sportkocsi márka felesleges pénzkiadásnak és energiabefektetésnek látja a hagyományos autószalonokat, ezért nem is mennek el több ilyen rendezvényre. Helyette inkább ügyfélközpontú rendezvényekre koncentrálnak a jövőben.

A tradicionális autószalonok jövője több mint kérdéses, hiszen egyre több márka és néző marad távol ezektől a rendezvényektől évről évre. De mi okozza ezt a folyamatot? Az internet korszak, aminek köszönhetően a szalonok elvesztik eredeti funkciójukat, hiszen ma már gyorsabban, kevesebb pénzből lehet eljutni egy jobban szűrt réteghez egy jól irányzott reklám kampánnyal, vagy éppen egy VIP rendezvény lebonyolításával.

Ezért döntött úgy a Lamborghini is, hogy nem vesznek részt a továbbiakban egy autószalonon sem, mivel ott nem igazán találnak új vásárlóra, viszont rengeteg pénzt és energiát emészt fel a kitelepülés. Helyette inkább az ügyfelekre koncentrálnak és olyan rendezvényeket helyeznek előtérbe, melyekkel közvetlen kapcsolatot tudnak kiépíteni a jelenlegi vagy a későbbi vásárlókkal.

„Úgy döntöttünk, hogy nem veszünk részt több autószalonon, mivel szerintünk a jövő kulcsa a vásárlókkal személyesebb kapcsolat kiépítésében keresendő. A hagyományos értelemben vett autószalonok egyszerűen nem férnek bele ebbe a filozófiánkba.”- mondta Katia Bassi, a márka kommunikációs és marketing igazgatója.

A saját rendezvények mellett persze azért a nívósabb, főként a tehetősebb rétegnek szóló eseményeken azért továbbra is megjelennek. Ilyen például a Goodwood Festival of Speed vagy a Pebble Beach Concours d’Elegance is.