Nem lesz teljesen elektromos a Porsche 911, a hibirdesítést viszont nem kerülheti el

Az elektromos Taycan megjelenése óta foglalkoztatja a Porsche rajongókat, hogy vajon az elektromos jövő vár-e a 911-es szériára is. Most Oliver Blume, a márka vezérigazgatója árulta el, hogy mire is számíthatunk.

Bármennyire is szkeptikusan állt a nagyközönség az első elektromos Porsche modellhez, a Taycan minden tekintetben felülmúlta a várakozásokat. A villanyos siker természetesen megmozgatta a 911 széria rajongóit is, azaz egyből felmerült a kérdés, hogy vajon ez a sors vár-e a Porsche legendás sportmodelljére is. A találgatásoknak azonban most vége, ugyanis maga a márak vezérigazgatója, Oliver Blume árulta el, hogy a jövőben merre mozdul majd el a 911 fejlesztése.

„Tisztázzuk le már az elején, hogy a 911-es még nagyon sokáig belsőégésű motorral fog készülni. Az autó egész koncepciója úgy készült el, hogy azt hagyományos értelemben vett motor hajtsa. Nem látjuk értelmét ezt tisztán elektromos hajtással vegyíteni, mi ugyanis abban hiszünk, hogy egy elektromos modellnek eleve annak kell készülnie már a tervezés legelső lépésétől”- hangzott az egyértelmű kijelentés, azaz tisztán elektromos 911 nem lesz, mert egyszerűen ezt a szériát nem annak találták ki. Persze, a későbbiekben elkerülhetetlennek tűnik, hogy a gyártó előálljon egy teljesen elektromos kétajtós sportmodellel, de az ezek szerint nem 911 típusnév alatt jelenik majd meg.

Azt viszont gyorsan hozzátette Blume, hogy a hibridesítés teljesen más tészta, az könnyen beleférhet, sőt bele is fog férni a modell eszmeiségébe: „A 911-es jövőjével kapcsolatban egy különleges, nagyon teljesítményorientált hibrid képe rajzolódik ki a fejünkben, például 400 voltos elektromos egységgel. Nagyjából ezen a módon képzeljük el a legendánk jövőképét”