Nem egy SUV volt a legkelendőbb autó Európában májusban, viszont a kategória továbbra is vezeti a piacot

Megérkeztek a májusi hónapra érvényes európai újautó adatok, melyek egyértelmű piaci fellendülést mutatnak, ráadásul nem is egy SUV volt a hónap legkelendőbb autója.

A JATO Dynamics egy olyan piackutató cég, mely kimondottan a közlekedés és az autózás világával foglalkozik. Nekik köszönhetjük a megbízható statisztikák nagy részét, most pedig a májusi újautó értékesítési adatokkal rukkoltak elő Európára kivetítve.

Először is meg kell jegyezni, hogy mivel az április hónaphoz mérten gyakorlatilag májusban megduplázódtak az értékesítések, egyértelműen fellendülőben van az autóipar a koronavírus által kapott hatalmas pofon után, viszont még így is 40 százalékkal kevesebb az érték, mint ami pontosan egy éve megfigyelhető volt.

Egyértelműen változtak meg a fogyasztói szokások is, melynek köszönhetően nem egy SUV modell lett Európa legkelendőbb autója, hanem a kis kompakt Renault Clio került a dobogó legfelső fokára 16 ezer értékesített példánnyal. A második helyen a Volkswagen Golf végzett 13 ezer darabbal, a harmadik helyre pedig a Peugeot 208 fért fel a maga 11 ezer darabos eredményével.

Ez persze nem jelenti azt, hogy az SUV piac összeomlóban lenne, sőt, szemmel láthatóan, köszöni szépen, nagyon jól van. Az összesített számokat tekintve ugyanis ebben a kategóriában sikerült értékesíteni a legtöbb járgányt, azaz hiába nincs az egyéni modellek rangsorának legtetején egyetlen szabadidő járgány sem, a hátrébb végző modellek együtt mégis magasan köröket vernek a többi kategóriára. A Clio által képviselt alsó-kompakt kategória például 20 százalékos piaci részesedéssel zárt, míg a szabadidő modellek 40 százalékot tesznek ki ugyanitt.