Nem csak a hátsó tengelyt hajtja a jövőben a BMW két legsportosabb modellje

Idén nyártól akár összkerékmeghajtással is elérhető lesz a BMW M3 és M4 Competition kivitelben. Stabilabbak és dinamikusabbak lesznek így az eddig tipikusan hátsókerekes sportkocsik.

Bár a legkeményebb BMW fanatikusok szerint az igazi sportos bajor vasak csak hátul hajtanak, a gyártó mégis úgy döntött, hogy két hajtott tengellyel is elérhetővé teszi az M3 és az M4 Competition kivitelét.

Az xDrive modellek természetesen nem állandó összkerék-meghajtással rendelkeznek, így a játékosságnak is teret ad továbbra is BMW, ha arra igény van. A 4WD Sport üzemmód például nagyobb nyomatékot küld a hátsó tengelyre, amivel a gyáriak szerint versenypályán minden eddiginél magabiztosabban viselkedik az autó, ám a kihívásra vágyók választhatják a 2WD üzemmódot is, amely értelemszerűen teljes mértékben a hátsó kerekek hajtását helyezi előtérbe.

Na de mit hozott még az M3 és az M4 világába el az összkerékhajtás a stabilabb viselkedés mellett? Természetesen megnövekedett dinamizmust is. Az M xDrive kivitelek ugyanis 3,5 másodperc alatt teljesítik a 100-as sprintet, ami 0,4 másodperccel jobb, mint amit a „sima” hátsókerekes változatok tudnak felmutatni.

Motorikusan nem különböznek a többitől az említett variánsok, a már korábban említett 3 literes hathengeres duplaturbós motor ebben az esetben is 510 lóerőt képes kipréselni magából 650 Nm nyomaték mellett. Az M xDrive rendszer felára egyelőre még nem ismert Európában, ám mivel a tervek szerint júliusban megkezdődik a forgalmazás, várhatóan nemsokára publikussá válnak az árlisták is.