Négyhengeressel jön az új Porsche

Régi-új néven mutatkozott be a Porsche belépőmodellje: a 718 Boxster vadonatúj fejlesztésű négyhengeres motorokat kapott, ezzel erősebb és takarékosabb az elődjénél.

Régi-új néven mutatta be legkisebb sportkocsiját a Porsche, az ötvenes-hatvanas években gyártott típus után 718 Boxster lesz a roadster felfrissített változatának neve. Ezzel illeszkedik a Porsche két nagyobb sportkocsijához, hiszen a 911 Carrera és a 918 Spyder is számból és névből álló típusjelzést kapott. A megújult 718 Boxster formája emlékeztet az elődére, de csaknem minden karosszériaelemet kicseréltek. A hátsó részt átlátszó burájú lámpák és a közöttük lévő rácsozás teszi egyedivé, az utastérben új kormánykereket és új infotainment egységet találunk.

Teljesen új fejlesztésű négyhengeres motorokkal jön a 718 Boxster. Az alapmodellt a 2,7 literes hathengeres helyett egy 2 literes, négyhengeres, de továbbra is bokszer hengerelrendezésű motor hajtja, 265 helyett 300 lóerős teljesítménnyel, és 280 helyett 380 Nm nyomatékkal, amely 1950 és 4500 közötti fordulatszámon érhető el. A duplakuplungos sebességváltóval a 718 Boxster 4,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége 275 km/óra.

Még erősebb a 718 Boxster S, amely a 3 literes hathengeres helyett egy 2,5 literes, szintén négyhengeres bokszermotort kapott, 315 helyett 350 lóerővel és 320 helyett 420 Nm nyomatékkal. A duplakuplungos váltóval felszerelt modell 4,2 másodperc alatt éri el a százas tempót, a legnagyobb sebessége 285 km/óra. A méretcsökkentés hatására 13 százalékkal csökkent a fogyasztás, a gyári adatok szerint 7,3 liter száz kilométeren. A 718 Boxster után hamarosan a zárt tetős modell is megújul 718 Cayman néven.