Négyhengeresre vált a Volvo S60 és V60 Polestar

Nem sokkal az után, hogy megérkeztek a túraautó-világbajnokságba és a széria biztonsági autóját is ők adják, a Volvo bemutatta az S60 és V60 Polestar új kiadását.

Visszatért a motorsport világába a Volvo, hiszen azok után, hogy két S60-ast indít a WTCC-ben, és a sorozat biztonsági autóját is ők adják, most bemutatták az S60 és V60 csúcsváltozatának új kiadását. A korábbi Polestar kivitel a T6-os, hathengeres, turbós, 350 lóerős benzinmotorral csak néhány piacon volt kapható, a négyhengeres utódja azonban mintegy félszáz országban, így nálunk is elérhetővé válik.

Az új S60 és V60 Polestar a Drive-E motorcsalád kétliteres, négyhengeres benzinmotorját kapja meg, amely turbófeltöltőt és kompresszort is kapott. A hengerek számának csökkenését nagyobb teljesítménnyel ellensúlyozza a Volvo, hiszen az új erőforrás már 367 lóerőre és 470 Nm nyomaték leadására képes. Az elődjénél 20 kilogrammal könnyebb, jobb súlyelosztású autó a Borg Warner összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata sebességváltóval, a rajtautomata segítségével 4,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra (a V60-nak egy tizeddel több időre van szüksége), a végsebessége 250 km/óránál korlátozott, az átlagos fogyasztás pedig 7,8 l/100 km. Sportos modellhez illően a rugók 80 százalékkal keményebbek, az Öhlins lengéscsillapítók állíthatók, a toronymerevítő szénszálas anyagból készült, a lyuggatott első féktárcsák pedig 371 mm átmérőjűek.

A jellegzetes kék mellett fekete, fehér vagy ezüst színű fényezéssel is rendelhető Polestar mindenben az S60 és V60 csúcsmodelljének számít, hiszen a napfénytető az egyetlen opció, minden más szériafelszerelés hozzá. A sportüléseket és a sportkormányt nubuk bőr borítja, a középkonzol szénszálas anyagból készült burkolatot kapott.