Négy év múlva jön Európába a Genesis

Genesis néven hasított ki saját magából egy új, névleg különálló luxusmárkát tavaly a dél-koreai Hyundai. Az új brand legkorábban 2020-ban vetheti meg a lábát Európában is.

Először az Egyesült Államok piacán jelent meg önálló márkaként a Genesis, amelyet tavaly alapított luxusautói forgalmazásának megkönnyítésére a Hyundai. A megoldás nagyjából azt a sémát követte, amit a Honda, a Nissan és a Toyota is alkalmazott, amikor felismerte, hogy tömegautókat gyártó márkanévvel és távol-keleti génekkel viszonylag nagy nehézségéket jelent drága prémium-modelleket kínálni az amerikai piacon. Ezért vezette be anno a Honda az Acura, a Nissan az Infiniti és a Toyota a Lexus márkaneveket. Ezt a trendet követi a Hyundai a Genesis-szel, amely a cég legnagyobb, legelegánsabb modelljeit kínálja – egyelőre még csak az Egyesült Államokban. De a dél-koreai gyártó már tervezi a partraszállást az új névvel Európában is: jelenleg 2020-ra teszik ennek időpontját. A holland Autoweek értesülései szerint nem csak az előkészítő kampány idejét szeretnék jobban kitolni, mint az Egyesült Államokban, hanem jelenleg még az is problémát okoz, hogy nincs az öreg kontinens számára megfelelő motorpalettájuk sem. De a jelenleg futó fejlesztések alapján azt remélik, hogy négy év múlva megérik az idő az európai jelenlét megalapozására is.