Modernebb hajtásláncokat és vezetést segítő eszközöket kapott a Kia Stonic

A Kia kisméretű SUV-ja immár három éve van a piacon, így megérett egy kis ráncfelvarrásra. A dizájnhoz nem nyúltak a gyáriak, a tartalom viszont modernebb lett.

A modellciklus közepi frissítéséhez érkezett a Kia Stonic, hiszen három éve már a jelenlegi formájában kapható. A megjelenés mindezek ellenére most sem változik meg, a műszaki tartalom tekintetében viszont egyértelmű modernizálás figyelhető meg.

Az utastérbe nagyobb infotainment kijelző kerül, mely most már akár több eszközt is képes kezelni Bluetooth kapcsolattal. Szinte ma már alapnak számít az Android Auto és az Apple CarPlay funkció is, így ezek is megjelennek a Stonic listájában, akár csak az UVO Connect, mely forgalmi információkkal, időjárás előrejelzéssel és üzemanyag árakkal képes ellátni a vezetőt akár menet közben is.

A Stonic megkapja a Kia továbbfejlesztett vezetést segítő rendszerét is, melyben specifikációtól függően megtalálhatjuk akár a bicikliseket és a gyalogosokat is felismerő vészfék asszisztenst illetve a sebességkorlátozásokat betartó adaptív tempomatot is.

A motorpaletta tekintetében a legfontosabb újítás, hogy az 1 literes turbós egység most már kapható mild-hibrid rendszerrel is kiegészítve 100, illetve 120 lóerős teljesítménnyel. Ehhez hatsebességes manuális vagy hétsebességes automata DSC váltó kérhető. Az új manuális egység mindezek mellett a hibrid mentes „alap” 1 literes T-GDi esetében is megjelenik leváltva a koros 5 sebességes kézi megoldást. A Stonic belépő szintjét az áthangolt 1,2 literes 84 lóerős benzines egység jelenti.