Messzebb megy jövőre az elektromos BMW i3

Öt év alatt immár harmadszor kap frissítést a BMW elektromos kisautója, az i3. Jövőre már akár 270 kilométert is kényelmesen elautózhatunk vele egy töltéssel.

Az elektromos BMW i3 egyik legfontosabb különlegessége, hogy amióta 2013-ban piacra dobták, folyamatosan fejlesztik és frissítgetik. Noha külsőleg nem igen nyúlnak hozzá (miért is tennék egy teljes mértékben jövőbe mutató koncepciónál), a hatótávot és az akkumulátorok teljesítményét viszont szerencsére folyamatosan fejlesztik a bajorok. 2016-ban 94 Ah-s akku váltotta az eredetileg 60 amperórás csomagot, most pedig már alapáron 120 Ah-s megoldást kapnak a vásárlók.

Az elektromotor teljesítményét nem növelték tovább, így az alap i3 most is 170, míg az i3s 184 elektromos lóerőt tud felmutatni. Miért tehát a felhajtás? Az új WLTP szabvány (az új mérési rendszer, mely a tényleges mindennapi használatot szimulálja az eddig használt labor körülmények helyett) szerint a hatótáv így már minimum 270 kilométer egy töltéssel, ami ismét egy fokkal élhetőbbé teszi a hangtalan autózást. Az új akkumulátor minimálisan több töltési időt igényel. Ez annyit tesz, hogy az otthoni hálózatról 15 óra kell neki, mire 0-ról 80 százalékra töltődik, ám a BMW fali töltőjét megrendelve már elég 3 óra ehhez a mutatványhoz. Természetesen a legelőnyösebb, ha az utcán találunk egy szabad villámtöltőt, mivel így már 42 perc is elég a szóban forgó töltöttség visszanyeréséhez.