Méregzsák lett a Clio RS

Bemutatkozott a Clio RS minden eddiginél izmosabb kivitele, amelyet a Megane RS-ből származó 275 lóerős motorral szereltek fel, de egyelőre nincs hír a gyártásáról.

Igaznak bizonyultak az előzetes hírek és képek arról, hogy a Clio RS eddigi legizmosabb változatán dolgozik a Renault, most ugyanis közzétették az első fotókat és információkat a Clio RS16-ról. A Renault Sport megalakulásának negyvenedik évfordulójára készített prototípus érdekessége, hogy a szériaváltozat 1,6 literes motorja helyére a Megane RS Trophy kétliteres, 275 lóerős, 360 Nm-re képes erőforrását szerelték.

A sebességváltó és a hűtőrendszer is a nagyobb autóból származik, akárcsak az első futómű az állítható lengéscsillapítóval és a fékrendszer a 350 mm-es tárcsával. A hátsó futómű ugyanakkor a Clio versenyváltozatából, az R3T-ből került a prototípusba. A 19 colos kerekek a szélesebb nyomtávval együtt indokolták a karosszéria 60 mm-es kiszélesítését, óriási a hátsó légterelő, a két kipufogóvég pedig egy Akrapovic rendszer felől érkezik.

A kockászászló-mintájú LED-es nappali fényekkel szerelt Clio RS16 mindössze öt hónap alatt készült el a tervezéstől a kivitelezésig, az első premierjét a Formula–1-es monacói nagydíj hétvégéjén tartották, míg később az idei goodwoodi sebességfesztiválon lehet megcsodálni. A sorozatgyártásáról egyelőre nincs döntés, de elképzelhető, hogy később egy limitált szériát készítenek belőle.