Megnyugtatja az embert a Pininfarina Battista hangja, legalábbis valahogy így kéne működnie

Az elektromos autózás korában búcsút inthetünk a szokásos motorhangoknak. Jönnek viszont a hangmérnökök által megalkotott hangzások. A Pininfarina Battista esetében például a nyugalom megteremtése volt a cél.

Nemrég még azt gondolhattuk volna, hogy az elektromos autózás világában le kell mondanunk a hangokról, ám azóta kiderült, hogy éppenséggel egy új munkakör születését eredményezi az átállás az autóiparban. Megjelentek ugyanis a hangmérnökök, akik hosszú kisérletezés és komponálás után alkotják meg az elektromos autók hangzását.

Most a Pininfarina számolt be arról, hogy mintegy 2000 munkaóra után megszületett az elektromos Battista hangzásvilága, melyet direkt úgy alkottak meg, hogy az nyugtatólag hasson az emberekre. Ezt úgy érték el, hogy az autó hangszórói (mintegy 12 darab kívül-belül) 54 Hz-es frekvenciát közvetítenek, amit a gyártó leírása szerint előszeretettel használtak olyan zeneszerzők is, mint például Mozart vagy Verdi.

A nyugtató hangzás természetesen csak „alap” üzemmódban működik majd, azaz a sportosabb vezetési programok jóval élénkítőbb megoldásokkal működnek majd. A Battista technikai részleteiről egyébként még elég keveset tudunk, de az már tisztázódott, hogy a Rimac Nevera alapjait hasznosítja majd. Ez nagyjából 1900 lóerős teljesítményt jelent négy elektromos erőforrásból, a 120 kWh-s akkumulátor pedig közel 500 kilométeres hatótávot eredményez.

A Pininfarina csupán 150 darabot készít el az elektromos szupersportkocsijából, a tervek szerint pedig az első vásárlók már idén év végén megkaphatják az új játékszerüket.