Megnövelt elektromos hatótávot és erősebb motort kapott a Porsche Panamera hibrid

Mostanság felgyorsultak az események a Porsche háza táján a Panamera megújulásával. A Turbo S kivitel Nordschleife rekordja után a takarékosabb, de még mindig brutális 4S E-Hybrid variáns hatótáv adatai kerültek a középpontba.

A Porsche nem aprózza el a megújított Panamera piaci bevezetését. A 630 lóerős Turbo S változattal nemrég megdöntötték az utcai szedánok körrekordját a Zöld Pokolban, most pedig leleplezték a benzin-elektromos hibrid fontosabb specifikációit.

A lényeg, hogy a 4 E-Hybrid eddigi 462 lóerős teljesítményével ellentétben a 4S már 560 lóerőt képes leadni, amit egy 136 lovas elektromos és egy 440 lóerős 2,9 literes turbós benzines egységgel értek el a gyáriak. Természetesen ezzel mozgékonyabb lett a sportszedán, viszont ami még fontosabb, hogy minden eddiginél takarékosabb, azaz messzebb tud elmenni tisztán az elektromos hajtásra támaszkodva.

Ez annak köszönhető, hogy az eddigi 14,1 kWh-s akkumulátor csomag helyett már egy 17,9 kWh-s megoldást használnak a németek, ami WLTP szabvány szerint 54, NEDC ciklusban mérve pedig 64 kilométeres villanyos gurulást tesz lehetővé.

Ha nem a takarékosságra megyünk rá, akkor ezzel a hajtással 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Panamera hibrid, a végsebessége pedig 298 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva.