Még mindig folyamatosan fejlődik a Sony elektromos autója

A Sony csaknem egy évvel ezelőtt mutatta meg először a saját fejlesztésű elektromos autóját, mely sosem kerül majd sorozatgyártásba. Azért, mert lényegében a jármű egy fejlesztői felület, ahol a gyártók csiszolgathatják és kipróbálhatják az új technológiai újításaikat.

Tavaly ilyenkor még hagyományos rendezéssel bonyolították le a Szórakoztató Elektronikai Kiállítást (CES), ám ez a mostani vírusos helyzetben érthető módon nem megvalósítható. Szerencsére azért idén sem maradt el a rendezvény, csupán online formában került megvalósításra, így most is beszámolhattak a fejlesztők arról, hogy éppen mi a helyzet az új fejlesztésekkel.

Ott van például mindjárt a Sony, aki pontosan egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy elkezdett dolgozni egy elektromos autó koncepción, melyet ugyan nem sorozatgyártásra terveznek, ám ennek ellenére mindent beleadnak, hogy egy tökéletes és jövőbe mutató járgányt tudjanak tető alá hozni. Most pedig ott tart a dolog, hogy megkezdődhetnek a közúti tesztelések is a prototípussal, illetve ideje versenypályán is kipróbálni, hogy mire képes az, amit eddig sokadmagával rakott össze a japán tech cég.

Mert bizony, számos más technikai nagyágyú is beszállt menet közben a projektbe. A Sony jelenleg olyan piacmeghatározó cégekkel dolgozik együtt, mint például az AIMotive, Bosch, Continental, Elektrobit Automotive, Magna Steyr, Valeo, Vodafone és a ZF Group.

Na de mit tudhatunk eddig a Vision S tanulmányról? Például azt, hogy szenzorokkal és kamerákkal nem spóroltak a mérnökök, ezekből ugyanis pontosan 40 darabot helyeztek el az autó különböző pontjain, hogy a vezetést segítő rendszer minden apróságról tudjon, ami a közvetlen környezetünkben történik. Persze, ehhez kevesebb is elég lenne ezekből, de mivel a Vision S egy amolyan fejlesztői platformnak fogható fel, a későbbi módosításokhoz és okosításokhoz jól jöhet még minden egyes érzékelő. Természetesen ebbe beletartozik egy teljesen önvezető rendszer kialakítása is.

A járgány teljesen egyedi infotainment megoldással rendelkezik, ami csempés elrendezéssel jeleníti meg a különböző alkalmazásokat egy gigantikus kijelzőn. Ezekből természetesen további almenük érhetők el, a Sony beszámolója szerint jóval több opcióval, mint amit jelenleg más autókban tapasztalhatunk. Hogy jó-e ez? Felhasználói szempontból nem biztos, hiszen hosszú időre elvonhatja a figyelmet a menük böngészése, de fejlesztőként tökéletes a különböző technikai újítások demonstrálásához és kezeléséhez.

Mert bizony, a Vision S nem szándékozik soha kész autó lenni. Ez egy fejlesztői felület, melyen a tech cégek be tudják mutatni, hogy mire jutottak az elmúlt időszakban, illetve lehetőségük adódik tovább tökéletesíteni, majd a való világba átültetni azt. Mint például azt az utas figyelő rendszert, mely felismeri, ha elpilledt az anyós- illetve a hátsó ülések valamelyikén utazó személy, majd magától nyugtató környezetet varázsol számára az autó a hőmérséklet, a hangok és a fények játékával.