Lamborghini: bíznak bennünk a vásárlóink

Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója egy interjúban beszélt az őrjöngő bika jövőjéről és az elektromos átállás fontos lépéseiről. Két újdonságról is szó esett, azaz jövőre érkezik egy hibrid sportkocsi, majd 2028-ban megkapják a rajongók az első teljesen elektromos szupersportkocsit is.

Még mindig vitatott kérdés, hogy vajon tényleg az elektromos hajtás jelenti-e a jövőt az autóiparban. Mindezek ellenére jelenleg minden valamire való gyártó gőzerővel fejleszt ezen a fronton. Érthető, hiszen ha tényleg bekövetkezik a teljes átállás, csak az kap szeletet a „tortából”, aki fel is tud már valamit mutatni.

A Lamborghini esetében egyelőre a fokozatosság figyelhető meg, azaz először hibrid fronton méretteti meg magát a gyártó, melynek fontos eleme lesz a jövőre bemutatásra kerülő Aventador utód. Egyelőre pontos részleteket nem lehet tudni az autóról, ám Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója annyit elárult, hogy az utolsó V12-es motorral ellátott autójuk iránt már most óriási a kereslet.

Az autóra eddig ugyanis 3000 ember adott le előrendelést, ami azért is óriási eredmény, mert egyelőre senki nem tud róla biztosat, még megtekinteni sem lehetett azt. ” Az ügyfeleink hisznek abban, hogy jó amit csinálunk, bíznak bennünk, ami nagyon jó visszajelzés”- magyarázta a jelenséget a Lamborghini vezérigazgató, aki aztán áttért a következő nagy lépcsőfokra, a teljes villanyosítás kérdésére.

Ebben a témakörben az ABC News főként arra volt kíváncsi, hogy miként tud hű maradni magához a márka az új körülmények között. „Amitől a Lamborghini az ami, az a dizájn, a meztelen igazságot tükröző számok (köridők, végsebesség, gyorsulás) és a teljesítmény érzése. Az elektromos autók egyenes kigyorsításban jók, de nem túl kellemes vezetni őket, főként a kanyarodás, a fékezés és a kormányreakciók tekintetében. Ezeket kell tökéletesítenünk, mielőtt megjelenhet a piacon az első teljesen elektromos Lamborghini”- hangzott a válasz.

Winkelmann szerint tehát a gyorsulással nem lesz gond elektromos szinten, már most garantált, hogy a várhatóan 2028-ban megjelenő szupersportkocsi 3 másodperc alatt futja majd a 100-as sprintet. Na de mi a helyzet a hatótávval és a többi fontos meghatározó tényezővel? Ezek még erősen fejlesztés alatt állnak. A premierig ott van még majdnem 6 év, ami rengeteg annak tekintetében, amilyen gyorsan fejlődik a technika manapság, így tényleg fölösleges lenne olyan adatokkal dobálózni, amik még sokszor megváltoznak majd a végleges bemutatóig.