Középmotoros az új Corvette

A Chevrolet végre leleplezte a Corvette nyolcadik generációját. Európai ízléshez igazították az amerikai izomautót.

Az új Corvette legnagyobb újdonsága egyértelműen a középmotoros felépítés és az ebből eredő arányok. Lényegében teljes mértékben európai igényekhez igazították a legendás amerikai izomautót.

A motor elhelyezéséből adódóan a vezetői pozíció nagyjából fél méterrel előrébb van, mint eddig bármikor, így az autó orra is rövidebb a Corvette esetében megszokottnál. Értelemszerűen a hátsó traktus viszont amolyan Ferrarisan nyúlánk.

Műszaki értelemben a közvetlenebb kormányzást és az „alap” Stingray új fejlesztésű 6,2 literes 500 lóerős motorját emelték ki a gyáriak, de említést érdemel a GPS alapon működő akadályelkerülő rendszer is. Ennek lényege, hogy előre beállított pontokon az autó automatikusan megemeli 4 centivel az orrát, ezzel elkerülve, hogy mondjuk oda verjük azt egy fekvőrendőrön.

Az új generációs Z06 és ZR1 egyelőre még nem lepleződött le, de már most lehet hallani 700 és 1000 lóerőket tartalmazó pletykákról.

A Corvette legnagyobb erénye továbbra is az ára, hiszen egészen hihetetlen módon még a 60 ezer dollárt sem éri el az az összeg, amit minimálisan le kell tenni érte.