Könnyebb lehet a Lotus Evora

Bár a Lotus mindig is a könnyű építésű, remekül kezelhető, fürge sportkocsikkal hódította vevőit, még ők is mindig találnak javítanivalót a modelljeiken. Most az Evora 400-ból kínálnak könnyebb változatot – de talán átestek a ló másik oldalára…

Mintegy 42 kilogrammal könnyebb változatot kínál az Evora 400-ból azoknak a vevőknek a Lotus, akik a kiváló kezelhetőség és egy kis extra-fürgesét árát hajlandóak megfizetni – nem csak pénzben, hanem kényelem oltárán is. A súlycsökkentett Evora-sorozat kipufogórendszerét titánra cserélik a sztenderd rozsdamentes acélról, több kevlár-elemet alkalmaznak, lítium-ionos akkumulátort szerelnek bele, de akár a légkondicionálót és a hátsó „pótüléseket” is kiszerelik a vevő kedvéért. Bár az Evora eddig is a szuper-sportkocsik osztályának legkönnyebbje volt, a mostani súlycsökkentéssel még nagyobb előnyre tett szert vetélytársaival szemben. Persze, csak azok szemében, akik 0,1 tizedmásodpercnyi nyereségért a 100 km/h-ás sprinten hajlandók izzadni a nyári hőségben a Lotusukban.