Kitart a V12-esek mellett a Ferrari

Hiába divat a „downsizing” már a szuper-sportkocsigyártóknál is, a Ferrari nem áll be a sorba és nem csökkenti a motorok hengerszámát. A turbó jöhet és a hibrid hajtás is – de nem a takarékosság a cél.

Mind jobban fojtogatják az egyre szigorodó emissziós előírások az autógyártókat – ez indította be a kis hengerűrtartalmú turbós motorok mostani „divathullámát” és a hibridforradalmat is. A szuper-sportkocsik gyártói azonban többé-kevésbé szavadon lélegezhetnek, hiszen a kisebb műhelyekre enyhébb előírások érvényesek, mint a tömeggyártókra. Ennek ellenére már ezek kínálatában is egyre több turbós és hibrid hajtású modell jelenik meg. A Ferrari azonban nem áll be a sorba. Legalábbis erre utalnak Sergio Marchionne szavai. Az olasz sportkocsigyártó elnöke ugyanis a napokban úgy nyilatkozott: a pletykákkal ellentétben nem lesz trend a V12-es motorok turbós V8-asokra cserélése. Bár az olasz cég is gyárt majd továbbra is turbós motorokat (mint azt az év motorjának választott V8-as biturbó is bizonyítja) és a hibrid hajtást sem vetik meg, de ezt nem az emissziós előírások miatt teszik, hanem a minél nagyobb teljesítmény elérése érdekében. A cég szerint a hagyományos szívó V12-es motorral szerelt Superfast 812-es, amelyet a genfi autószalonon mutattak be, tartósan a kínálatban marad. Sőt: a jövőben sem zárják ki a klasszikus V12-esek alkalmazását. Az öt év múlva bevezetendő emissziós előírások ugyan komoly kihívás elé állítják a cég fejlesztőit, de Marchionne szerint a V12-esek hibridekkel való kombinálása megfelelő megoldás lehet. Az elnök szerint sem a turbók, sem a hibridek alkalmazása nem a fogyasztás- és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében zajlik majd, hanem egyetlen célért: a minél nagyobb teljesítmény elérése érdekében.