Két év múlva itt egy teljesen új VW-modellcsalád

Nem titok és nem is meglepő, hogy alig egy év alatt hatvan százalékkal nőttek meg az elektromos autó eladások világszerte, ezért a VW-konszern sem tolhatja tovább az elektromos típuscsalád bevezetését.

Jó pár éve csepegtetik már az információkat, újabbnál-újabb tanulmány-modellekkel szondázzák a közönség reakcióit a nagy autókiállításokon és most végre úgy néz ki, hogy összeállt az a vadonatúj – ID névre keresztelt – modellcsalád, amelynek 2020-as bevezetésétől várják azt, hogy jelentős piaci részesedést szereznek majd a szegmensben. Erre minden okuk megvan, mert bár a Tesla eladásai is nőnek, de a gyártási kapacitásuk véges, míg a hatalmas, német konszern szinte számolatlanul képes ellátni a piacot tisztán elektromos autóival.

ID-Crozz-1170x460

Thomas Ullbrich, a VW villanyautó részlegének vezetője szerint négy típus áll készen (vagy jár a fejlesztés végső fázisában) a piaci bevezetésre, egyedül a logisztika és a gyártósorok átállása kerül némi időbe, de 2020-ra minden készen áll. Az akkumulátor-beszállító partnerek képesek ellátni az igényt, így az elektromos autók részére kifejlesztett új – MEB névre keresztelt – platformon mind a négy típus gyorsan gyártásba hozható.

ID-Buzz-1170x460

Természetesen az alap-struktúra mind a négy esetében ugyanaz. Mélyen a platformban besüllyesztett akkumulátor-csomagok illetve egy-egy villanymotor elöl-hátul. A különbség a Teslával szemben leginkább az, hogy a tulajdonosoknak módjukban áll megválasztani az akkumulátorok kapacitását (pl. a Tesla Model 3 esetében ugyanannyi cella tartozik az alacsonyabb és a nagyobb teljesítményű kivitelekhez is, csaupán szoftveresen van korlátozva), így saját felhasználói profiljuknak megfelelőbben tudnak majd választani.

2018-01-12_volkswagen_i_d_01

Az ID egy VW Golf méretű kompakt modell, az I.D. Crozz egy kisebb SUV az I.D. Buzz egy egyterű és az I.D. Vizzion, ami egyértelműen egy Tesla-ellenfél lesz. Érdekességük még, hogy alapból készen állnak majd az indukciós töltésre és a már kiépülőfélben lévő, 800 voltos töltőhálózaton 15 perc alatt nyolcvan százalékos szintre tölthetők, de kínálnak majd otthoni töltőt is meglepően alacsony – átszámítva százezer forint körüli – áron. Zwickauban egymilliárd eurós befektetéssel már épülnek a gyártósorok, ez mutatja azt, hogy a német giga-vállalat keményen beleáll a villanyautó-piacba.