Készül a Peugeot Hypercar kategóriás versenyautója

A Peugeot jövőre visszatér a Le Mans-i 24 órás verseny világába egy hibrid Hypercar kategóriás versenyautóval, melynek most megmutatták a műszaki alapjait. A franciák találtak ráadásul egy kiskaput a szabályozásokban, azaz ők nem fejlesztenek utcai verziót ahhoz, hogy indulhassanak a versenyen.

A Le Mans-i 24 órás verseny szabályzata nemrég átalakításon ment keresztül, melynek értelmében megváltoztatták a különböző kategóriákra érvényes szabályozásokat. Ilyen például, hogy a leggyorsabb Hypercar kategóriába csak úgy lehet jövőre autót nevezni, ha a versenygépnek van bizonyos elemeiben megfelelő utcai verziója is. A Toyota például ezért vágott bele a GR Super Sport modell költséges fejlesztésébe.

A Peugeot is indít jövőre autókat az említett kategóriában, ám a franciák addig keresték az utcai modell fejlesztését megkerülő kiskaput, míg végül meg is találták azt. A Top Gear információi szerint ugyanis a gyártó rájött arra, hogy nem kell ténylegesen megalkotnia a szabályozás szerint egy bárki által megvásárolható szupersportkocsit, ha a versenyautó hajtáslánca bizonyos elemekben megegyezik valamelyik „civil” jármű hajtásával.

Ezért egy előre meg nem nevezett, szalonban is kapható modellbe beépítik majd (akár konszernen belül, a PSA-FCA házasság komoly mozgásteret enged ehhez) jövőre annak a hibrid, egy benzines és egy elektromos erőforrásból álló rendszernek az elemeit (nem a teljes rendszert), mely a versenygép esetében 680 lóerős teljesítményt képes leadni. Ezzel megvalósul a kötődés a verseny és a széria modellek között, azaz egy kisebb összeggel kifizetődőbbé válik egy már meglévő modellt új hajtással felvértezni, mint nulláról megtervezni egy teljesen új szupersportkocsit. A francia leleményességre kénytelen volt rábólintani az FIA, de ez nem jelenti azt, hogy a későbbiekben nem számítnak a csapatok emiatt szabálymódosításra a 2022-es szezont illetően.