Karbonszálas kompozit karosszériával mutatkozott be a Classic Recreations Shelby GT500 átirata

A Classic Recreations egy kimondottan régebbi Shelby modellek újjáépítésével és átalakításával foglalkozó cég, mely most egy bitang erős motorral felvértezett, illetve karbonszálas karosszériával kikönnyített GT500 átiratról rántotta le a leplet.

Az igazi gyűjtők szentségtöréskén tekintenek egy legendás modell átalakítására, de azért vannak olyan példák is, amit talán még a szigorúbb rajongóknak is képes befogadni a gyomra, persze, ha megtanulják helyén kezelni a dolgokat. Mert például itt van a Classic Recreations legújabb műve, melynek nem az a feladata, hogy egy eredeti 67-es GT500-at helyettesítsenek vele, hanem egy annál gyorsabb és modernebb megoldást kínáljanak a vásárlóknak.

Fontos hozzátenni, hogy a szóban forgó cégnek hivatalos engedélye van arra, hogy Shelby modelleket alakítson át és azokat a név megtartásával értékesítse tovább, így lényegében mondhatni gyári autóhoz lehet hozzájutni némi továbbfejlesztéssel és átalakítással.

Na de miről is van szó? Egy olyan járgányról, melynek megjelenése és alapja megegyezik a GT500-al, ám annál 270 kilóval könnyebb és kétszer erősebb. Ezt úgy sikerült elérni, hogy a karosszéria egészét karbonszálas kompozitból alakították ki, a motortérbe pedig egy 5,2 literes harmadik generációs Coyote V8-as benzines egység került 810 vagy 900 lóerős teljesítménnyel.

Bár a projektről alapvetően tavaly jelentek meg az első hírek, a Classic Recreations most készítette el az első kikönnyített GT500 példányt, melyet 298 ezer dolláros árcédulával ruháztak fel.

„Nem sokkal azután, hogy nagyapám legyőzte Le Mans-ban Enzo-t (Ferrari), Carrol és Ford megalkotta az utcai „Ferrari gyilkos” GT500-at. Ötvenöt évvel később ez az autó új életet kezdhet új képességekkel és azzal a lehetőséggel, hogy ismét Európa legnagyobbjai közé tartozzon. Büszke vagyok a Classic Recreations erőfeszítéseire, hogy életben tartják nagyapám álmait”- mondta a bemutatón Carrol Shelby unokája, Aaron Shelby.