Jobb lesz az új A-osztály

Bejött a Mercedes-Benznek a stílusváltás, hiszen a jelenleg is kapható sportos A-osztály népszerűbb a magas tetős elődöknél. Akad azonban néhány hiányossága, amelyet a most készülő utódjában már orvosolnak.

Már a tesztköreit futja a Mercedes-Benz A-osztály új generációja, amely a jelenleg is kapható széria továbbfejlesztése lesz. A stuttgarti márka a mostani modellel pozícionálta újra az A-osztályt, hiszen a magas tetős, nőies kisautóból egy fiatalos, sportos kompaktot teremtett, ami jelentősen megnövelte a vevők számát. Az A-osztály néhány hiányosságát, például a konkurenseihez képest szűkösebb utasterét és kisebb csomagterét orvosolja majd a fejlesztés alatt álló új generáció. A következő A-osztály a Renault-val közösen fejlesztett moduláris padlólemez továbbgondolt változatára épül, amely szélesebb nyomtávot és nagyobb tengelytávot engedélyez a kompakt Mercedes számára, így a kémfotókon is nyúlánkabbnak tűnő autónak nagyobb lehet a csomagtere. A jelenleg is használt 1,6 és 2 literes benzines, valamint 1,5 literes dízelmotorok megmaradnak, a 2,1 literes dízelt azonban az E-osztályban bemutatott 2 literes váltja, és készül egy új, kilencfokozatú duplakuplungos váltó is. Az igazi újdonság a konnektoros hibrid lesz, amely mintegy 50 kilométert tehet majd meg tisztán elektromosan. Az A-osztály szolgáltatásai is bővülnek: elérhetővé válik a színes képernyővel helyettesített műszeregység, átdolgozzák az infotainment rendszert, de az adaptív tempomattal és sávtartóval kombinált fél-önvezető rendszer is elérhető lehet a kompakt Mercedeshez.