Japánban is a benzines autók tiltása mellett vannak a döntéshozók

Megannyi másik ország után a japán politikusok is beálltak a belsőégésű motorok betiltása mellé. 15 éven belül ezzel megszűnhet a benzines és dízel járművek értékesítése a szigetországban. A Toyota vezetősége enyhén szólva is kiakadt a bejelentés után.

Lényegében az idei év másik hozadéka volt a koronavírus járvány mellett, hogy a világ számos táján kezdték elkötelezni magukat a politikusok a belsőégésű motorokkal szerelt járgányok betiltása mellett. A legújabb ilyen ország lett Japán, ahol alig pár napja Yoshihide Suga miniszterelnök jelentette ki, hogy a cél az, hogy 2050-re megvalósítható legyen a teljes karbonsemlegesség az országban. Ennek első komoly lépcsője lesz a szigetország vezetője szerint, amikor a tervek szerint 2035-ben, azaz 15 év múlva teljes mértékben megszüntetik a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését.

Bár a stratégia nem tér el döntően attól, amit mondjuk többek között Németország vagy Anglia jelentett be az év folyamán (a határidő dátumok mások csak), az azonban különbség, hogy a japán miniszterelnök lépésére élesen reagált az ország egyik legnagyobb autógyártója.

Egészen pontosan a Toyota vezérigazgatójáról, Akio Toyoda-ról van szó, aki úgy fogalmazott a miniszterelnök megnyilvánulására, hogy szerinte azt se tudják a politikusok, hogy mit beszélnek. Elmondta ugyanis, hogy Japánban például az áram előállítása nagyrészt szén és gáz égetésével történik meg, tehát az átállással nem lesz tisztább a környezet, csupán a hálózat válik annyira leterhelté, hogy az további súlyos problémákat szülhet a jövőben. A japán kormányfő egyelőre nem reagált a Toyota hozzáállásár.