Itt az új BMW M4 GTS!

Egész sor képet és rengeteg információt osztott meg a BMW az új M4 GTS-ről.

Pálya-versenyautónak szánja a BMW a természetesen közúton is használható M4 GTS-t. Az új erőgép tagja egy elit klubnak, hiszen kevesebb, mint négy másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Ez persze nem is csoda, hiszen a csúcs-változat jóval erősebb az „alap” M4-esnél: annak 431 lóerős teljesítményével szemben a GTS kereken 500 lóerő segítségével száguld. A többlet-teljesítményt csak részben a motorvezérlő szoftver átírásával csikarták ki az autóból, de sokat számított a háromliteres ikerturbós motor új víz-befecskendezési rendszere is. Azt pedig kisebb csodának könyvelhetjük el, hogy a jelentős izmosodás ellenére a GTS nem fogyaszt többet, mint a gyengébbik változat.

A BMW szerint akár amatőr versenyzők is érdemben érzékelhetik, mennyivel többre képes a GTS, mint a kisebbik változat, ami főleg a nagyobb nyomatéknak köszönhető. A remek kezelhetőségben persze nagy szerepet játszik az is, hogy az autó önsúlya mindössze 1510 kilogramm, ami nagyrészt a rengeteg karbonszálas anyagnak köszönhető: ebből készült a diffúzor, a géptető, a hátsó szpojler, és a tető és az első ülések is. (Az első ülések konkrétan fele annyit nyomnak csupán a mérlegen, mint a „sztenderd” M4-eséi.) Részben a súlymegtakarítás az oka annak is, hogy a hátsó üléseket kiszerelték az autóból.

Az M4 GTS különlegessége még a kerámiatárcsás fékrendszer, és az OLED-technikájú hátsó lámpatestek. (Ez az első sorozatgyártású autó, amelyen ilyet alkalmaztak.)

A BMW szerint a DCT-váltóval felszerelt M4 GTS 7 perc 28 másodperces kört futott a Nordschleifén, ami igencsak elismerésre méltó eredmény.