Itt a vadonatúj Lexus LS

Bemutatta az LS ötödik generációját a Lexus a detroiti autószalonon, ugyanott, ahol 28 évvel ezelőtt ennek a modellnek az első szériájával debütált a márka. Az újdonság mindenben túltesz elődein.

Detroitban az autószalonon mutatta be az LS legújabb, ötödik generációját a Lexus, éppen ott, ahol 28 évvel ezelőtt ugyanennek a típusnak az első szériájával útjára indult a Toyota luxusmárkája. Az új LS ugyanarra az új padlólemezre épül, mint az LC 500 luxuskupé, ezért az alacsonyabb súlypontja és a jobb tömegeloszlása még élvezetesebb vezethetőséget eredményez. Az új modell a legdinamikusabb formavilágú LS is egyben, az LF-LC tanulmány nyomán megkapta a márka orsó alakú hűtőmaszkját, és a fényszórói is különleges alakúak.

5,25 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,45 méter magas az új LS, aminek a tengelytávja 3,5 centivel 3,13 méteresre növekedett. Az első ülések is 28-féleképpen állíthatóak, fűthetőek, hűthetőek és masszázsfunkciósak, a két hátsó fotel pedig lábtámaszt is kapott, és a háttámlájuk is szabályozható. A hangulatról a széria Mark Levinson hifi gondoskodik, háromdimenziós hangzással, a beszállást pedig a légrugózás könnyíti meg, ami automatikusan leereszti az autót.

Detroitban az LS 500 mutatkozott be, amit elsősorban az amerikai piacra szántak. 3,5 literes, dupla turbós V6-os benzinmotorja 421 lóerőre és 600 Nm nyomaték leadására képes, tízfokozatú automata sebességváltója pedig a Lexus szerint olyan gyorsan kapcsolgat, mint a duplakuplungos szerkezetek. Az LS 500 alapesetben hátsókerék-hajtású, de összkerékhajtásos változata is lesz, ami a gyári adatok szerint 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

Az új LS számos vezetéssegítő rendszert kap, így az adaptív tempomat, a ráfutásgátló, a gyalogosfelismerő és a sávtartó rendszerek benne lesznek, az autó a kormányzást segítve igyekszik elkerülni a gyalogosgázolást. A műszeregységet színes képernyő helyettesíti, organikus formájú műszerfalán 12,3 colos képernyő mutatja a navigációs rendszert, és head-up display is van. Lexus CoDrive a neve annak a félig önvezető rendszernek, ami városon kívüli utakon segít a vezetőnek.