Itt a legerősebb Renault Megane

A hosszú beharangozó kampány véget ért: a Renault leleplezte végre a Megane-család legizmosabb tagját, az RS-t.

Az Alpine A110 1,8 literes, turbós, 280 lóerős motorját kapta meg a Megane-család most bemutatott legizmosabb tagja. A francia gyártó a hosszú beharangozó kampány végén a frankfurti autószalonon leplezte le az új, 2018-as RS-t, amely egyébként 28 lóerővel erősebb, mint a cégcsoporthoz tartozó márkatársa, hiszen az Alpine „csak” 252 lóerős. Kezelhetőség terén sem lehet majd panaszuk a legsportosabb Renault-modell leendő tulajdonosainak, hiszen nem csak a szinte legendásan kiváló feszes hangolású futómű, hanem a 4Control néven futó négykerék kormányzási rendszer is a kezük alá dolgozik majd.

Az előző RS-sorozatokhoz hasonlóan az új izmos Megane-t is kétféle változatban (Sport és Cup) forgalmazza majd a márka. Az előző adatok az alapmodellnek tekinthető Sport kivitelre vonatkoztak, hiszen a Cup-ban kereken 300 lóerőt és 400 Nm-es nyomatékot facsartak ki az 1,8 literes turbómotorból.

Teljesítményének megfelelő külsőt is kapott a Megane RS, a karosszériát mindenféle aerodinamikai kiegészítővel látták el. Ezek közül a legfeltűnőbb a nagyon hangsúlyos diffúzor és a méretes első légbeömlők. Az utastérben sem csak a több helyen is lehylezett „RS” logó emlékezteti az autó utasát, hogy nem egy hétköznapi Megane volánja mögött ül, hanem az R-Link 2 rendszerrel párosított RS Monitor, amely kijelzi az elért köridőket.