Itt a Kia hibrid crossovere

Európában is bemutatta hibrid hajtású crossover modelljét a Kia, a benzines-elektromos Niro egyedülálló ajánlatnak számít a kategóriájában.

Egyre nehezebb érdemben kitűnni a manapság legdivatosabbnak számító crossover kategóriából, hiszen egyre több a konkurens, és már nem könnyű újat mutatni. A Kia mégis újdonsággal szolgálhat, hiszen legújabb szabadidő-autójuk, a Niro csakis hibrid hajtással lesz elérhető, a kezdetben legalábbis. Az idei chicagói autószalonon leleplezett, majd európai kivitelben a genfi autószalonon is bemutatott Niro mellett egyedül az egy mérettel nagyobb Toyota RAV4 érhető el hibridként a piacon.

A terepjárós stílusú, de inkább kombiszerű karosszéria egy kompakt méretű családi autót takar, amely 2,7 méteres tengelytávjának köszönhetően tágas utastérrel rendelkezik. A Nirót a kezdetektől fogva hibridnek tervezték, ezért az akkumulátorok a padlóban kaptak helyet, és a 0,29-es légellenállási együttható is rendkívül jónak számít a kategóriában.

A Niro ugyanazt a hajtásláncot kapja, mint amit a Hyundai Ioniq is. Az 1,6 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor 105 lóerőre képes, a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval egybeépített elektromotor teljesítménye pedig 43 lóerő. A hibrid Kia kombinált teljesítménye 146 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 265 Nm, ami elég dinamikussá teszi. A fogyasztásáról még nem árultak el részleteket, de a Kia célja a 89 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás elérése, ami a Toyota Prius legnagyobb ellenfelévé teszi a divatos formájú autót.