Indiai legenda francia kézben

A PSA csoport tekintélyes összegért vásárolta meg az Ambassador név használati jogát, azét a típusét, amely évtizedeken keresztül India legkedveltebb autója volt.

A BBC cikke szerint 11,3 millió eurót fizetett a Peugeot, Citroën és DS márkákat tömörítő PSA csoport az Ambassador típusnév használati jogáért. Még nem tudni, hogy mi a tervük vele, de nem valószínű, hogy az évtizedeken át gyártott, mára jelentősen elavult autót élesztenék fel újra. Sokkal valószínűbb, hogy egy új modellt vezetnek be ezen a néven. Ezt támasztja alá az is, hogy évi 100 ezer autó gyártására 100 millió eurós beruházást hajtottak végre egy olyan üzemben, amelynek az Ambassador korábbi gyártója, a Hindustan Motors is a tulajdonosa. A klasszikus modell eredetileg Morris Oxford néven született az Egyesült Királyságban, és annak egykori gyarmatán, Indiában egészen 2014-ig gyártották. 57 éves pályafutása alatt az elnyűhetetlen Ambassador gyorsan India legkedveltebb autójává vált, a legsikeresebb évében az újautó-eladások 70 százalékát adta, és összesen 1,8 milliót gyártottak belőle. A PSA terve az lehet, hogy a máig kedvelt néven egy hasonlóan tartós és olcsó népautót dob piacra Indiában.