Így változik meg az Euro NCAP törésteszt folyamata

Az Euro NCAP bejelentette azokat a változtatásokat, melyekkel alaposan kibővítik a későbbiekben a töréstesztek folyamatát. Nagyobb hangsúlyt kapnak a balesetmegelőző rendszerek és a baleset utáni mentést megkönnyítő tényezők is.

Alaposan megváltozik a jövőben az Euro NCAP töréstesztek folyamata. Az újítást az autóipar rohamos fejlődése tette szükségessé. Az egyik legfontosabb változás lesz, hogy most már nem csak az autóban ülők sérüléseit elemzik ki, hanem alaposan megvizsgálják az elütött gyalogos és biciklis esélyeit is. A balesetelkerülő rendszereket is szigorúbban tesztelik és értékelik, illetve külön figyelmet szentelnek arra az Euro NCAP tesztein, hogy ütközés hatására az autóban ülők okozhatnak-e egymásnak komoly sérülést. Egyébként pont ez az utóbbi pont, melyre az elől ülők között aktiválódó légzsákkal készült fel az autóipar.

Újdonság még, hogy az átfedéses frontális ütközést szimuláló teszteket most már nem csak statikus, hanem mozgó akadállyal is megcsinálják, így életszerűbb szituációt előállítva.

Mindezek mellett fontos pontokat jelent, ha egy autó úgy deformálódik vagy törik, hogy a kiérkező mentőegységek azonnal neki tudnak látni a sérültek ellátásának. Ennek értelmében külön figyelmet kapnak az úgynevezett vágási pontok kialakításai is, melyek ismeretében a tűzoltók gyorsabban „csomagolhatják ki” az autóból a sérülteket.

Egy új tesztbábú is bemutatkozott, a Thor névre keresztelt eszköz jóval több érzékelővel van ellátva és stabilabb adatokat képes közvetíteni.