Hibridként is jön az új Toyota RAV4

Európában a nem-prémium szabadidő-terepjárók között egyedüliként az új RAV4 már hibridhajtással is kapható, a Lexusokból ismerős hajtáslánc 197 lóerős teljesítményre képes.

Hibrid hajtáslánccal is bemutatkozott a Toyota szabadidő-autójának ráncfelvarrott változata. A RAV4 negyedik generációja 2013-ban jelent meg, most pedig máris itt a modellfrissítés, amely teljesen új LED-es fényszórókat és szintén LED-es hátsó lámpákat hozott, a legnagyobb újdonság azonban alighanem a hibrid hajtáslánc. A RAV4 Hybrid ugyanazt a rendszert kapja meg, mint a Lexus NX 300h, ami azt jelenti, hogy jóval erősebb lesz a Toyota Aurisban és Priusban megismert hajtásnál.

A 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor mellé ugyanis az első kerekeknél egy 143 lóerős és 270 Nm nyomatékra képes elektromotor társul, az összkerékhajtású modelleken pedig még egy 68 lóerős és 139 Nm nyomatékú villanymotor mozgatja a hátsó kerekeket. A Toyota, ahogyan a Priusban, úgy a RAV4 Hybrid esetén is a nikkel-metál–hidrid akkumulátort választotta, amellyel néhány kilométert képes tisztán elektromosan is megtenni az autó, de a legnagyobb hasznát menet közben lehet venni. A folyamatos visszatáplálással ugyanis 4,9-5,0 literes átlagfogyasztás érhető el száz kilométeren, a RAV4 Hybrid mégis elég gyors: a 197 lóerős kombinált teljesítményű autó 8,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, igaz, a végsebességét a hibridrendszer védelme miatt 180 km/óránál korlátozták.

A ráncfelvarrás egy új, 7 colos érintőképernyős navigációs rendszert és számos biztonsági-kényelmi extrát hozott, amelyek között a felülnézeti képet adó kamerarendszer vagy a radaros távolságtartó tempomat említhető. A RAV4 továbbra is rendelhető benzines és dízelmotorral is: a 2 literes, 151 lóerős benzines csak összkerékhajtással, kézi vagy automata sebességváltóval választható, míg a BMW-től származó 2 literes turbódízel 143 lóerős, és csak elsőkerék-hajtással és kézi sebességváltóval jön. Az eddig összkerékhajtásos-automata dízelt választók számára a hibridet ajánlja a Toyota, hiszen minden téren jobb a dízelnél.