Háromhengeres motort kapott a 3-as BMW

A ráncfelvarrással együtt a BMW 3-as sorozata is megkapta a német márka újonnan fejlesztett háromhengeres turbómotorját, de konnektoros hibrid is lesz belőle.

Elérkezett az ideje a ráncfelvarrásnak a BMW 3-as sorozatánál, de mivel a formája nem szorult felújításra, ezért csak a legapróbb részleteken változtattak. Műszakilag azonban annál több újdonsággal szolgálhat a középkategóriás típus. Mostantól a 3-as BMW is megkapja a német márka újonnan fejlesztett háromhengeres turbómotorját. A 318i-ben az 1,5 literes benzines erőforrás 136 lóerős változata dolgozik. Az erősebb modellek orrába is új motorok kerültek: a 330i kétliterese 252 lóerős, a 340i háromliteres hathengerese pedig 326 lóerőre képes.

A várhatóan továbbra is legnépszerűbb 320d megkapta a BMW legújabb generációs dízelmotorját, 190 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Nem ez az egyetlen takarékos újdonság a választékban, az új 3-asból is lesz ugyanis konnektorról tölthető hibrid. A 330e hajtáslánca egy kétliteres, 184 lóerős turbós benzinmotorból és egy 80 kilowattos elektromotorból áll. A kombinált teljesítmény 252 lóerő, a maximális nyomaték 420 Nm, amely elég arra, hogy 6,3 másodperc alatt gyorsuljon százra és 225 km/órás végsebességet érjen el. A plug-in hibrid BMW teljesen feltöltve 35 kilométert tehet meg tisztán elektromosan, majd az első száz kilométeren 2,1 literen alakul az átlagfogyasztása.