GLC néven mutatkozott be a Mercedes-Benz szabadidő-autója

Hivatalosan is bemutatta új szabadidő-terepjáróját a Mercedes-Benz, a GLK utódjaként érkező GLC az Audi Q5 és a BMW X3 legnagyobb ellenfelének ígérkezik.

Az előzetes információk és kémfotók után most végre hivatalosan is megcsodálhatjuk, hogyan képzeli el a Mercedes-Benz az Audi Q5 és a BMW X3 ellenfelét. A stuttgarti márka szabadidő-terepjárója a GLK utódjaként mutatkozott be, de már a gyártó új típusjelölési rendszere szerint nevezték el, amivel egyben arra is utalnak, hogy a műszaki megoldásai a legújabb C-osztálytól származnak. A fotókat elnézve pedig azt is megállapíthatjuk, hogy a formavilágát is a Mercedes-Benz középkategóriás limuzinja ihlette. A könnyített karosszériaszerkezetnek köszönhetően mintegy 50 kilogrammal csökkent a GLC tömege az elődjéhez képest. A 4,66 méter hosszú és 1,89 méter széles újdonság pedig tágasabb is, mint a GLK.

A motorválaszték a C-osztályból kerül át, így a forgalmazás kezdetén két-két benzin- és dízelmotor közül lehet választani. A kétliteres, négyhengeres turbódízel a GLC 220d-ben 170 lóerőre képes, a 250d-ben már 204 lóerős, míg a kétliteres, négyhengeres, turbós benzines a GLC 250-ben 211 lóerős teljesítményt ad le. Az eleinte kizárólag4Matic összkerékhajtással szerelt kínálat legerősebb tagja jelenleg a GLC 350, amelynek hathengeres motorja 306 lóerős.

Az újdonság szeptemberben kerül a szalonokba, 2016-ban aztán a C-osztályból ismerős plug-in hibridmodell is megjelenik a kereskedésekben, ebben a 211 lóerős benzinmotort egy 116 lóerős elektromotor egészíti ki. A hírek szerint pedig az AMG modellre sem kell sokat várni, a GLC 63 AMG ráadásul ugyanazt a 4 literes, biturbó V8-ast kapja, mint a Mercedes-Benz többi sportmodellje.