Fordult a kocka, avagy előző hónapban több villanyosított autót értékesítettek Európában, mint dízelt

Pár éve még elképzlhetetlennek tűnt, hogy akár valamilyen szinten megközelítsék az elektromos és hibrid autó értékesítések a dízel eladásokat. Aztán fordult a kocka, a villanyos autók fellendülőben, a dízelek pedig éppen leáldozóban vannak a statisztika szerint.

A világ változik, az autóiparban uralkodó trendek esetében pedig ez még hatványozottabban igaz. Elég például megfigyelni, hogy röpke 10 évvel ezelőtt még dízel lázban égett Európa, most pedig már az egyik legnehezebben eladható kategóriát képezik a gázolajos autók. Persze, ez sok tényezőnek róható fel, melyek között ott van a nagy dízelbotrány, az emissziós szabályozás és bizony ezzel együtt az elektromos, vagy részben elektromos hajtásláncok egyre nagyobb elfogadottsága.

Ma már ott tart a sztori, hogy a statisztikákkal foglalkozó JATO Dynamics közleménye szerint előző hónapban több villanyosított (tisztán elektromos és hibrid) autót értékesítettek a gyártók a kontinensen, mint ahány új dízel gazdára talált. Ez miért is annyira fontos mozzanat? Mert ilyen még az autóipar történetében soha nem fordult elő!

„A történelem során először van kézzel fogható eredménye annak, hogy a belsőégésű motorkról elkezdtünk áttérni az elektromos autózásra. Ez az eredmény persze főként a kormányzati politikákon és annak az ösztönző eredményén múlott, de kellett az is hozzá, hogy a vásárlók széleskörűen fogadják be az új technológiákat”- mondta Felipe Munoz, a JATO egyik elemzője.

Szintén említést érdemel, hogy már európai szinten is kezdi piacvezető szerepét kialakítani a Tesla, egészen konkrétan a Model 3 uralja toronymagasan a szeptemberi elektromos autó értékesítési adatokat 15702 példánnyal, míg a második helyen a Renault Zoe tanyázik 11023 darabos eladással. Erős hajrával lett harmadik a Volkswagen ID.3, mely a piaci bevezetés hónapjában már 7897 darabos értékesítéssel büszkélkedhet.