Ferrari gyilkos a csúcs Tesla Model 3 Track üzemmódja

A Tesla a Model 3 Dual Motor Performance kiviteléhez alkotott meg egy új üzemmódot. Így már a versenypálya sem lehet akadály a számára.

A Tesla modellek egyik legnagyobb érdekessége, hogy folyamatosan fejlődnek a már eladott példányok is. A szoftver frissítések nem csak kozmetikázzák sokszor a funkciókat, hanem tényleges hatással vannak az autó viselkedésére.

Ilyen például az a frissítés is, ami a legerősebb Model 3 variánsok, a Dual Motor Performance kivitelek számára készült. Ez lényegében a Track funkciót hordozza magában, mely egy olyan üzemmód, ami kimondottan versenypályára alkalmas beállításokat érvényesít.

A megnövelt teljesítmény mellett a szoftver képes úgy váltogatni az energiát az elektromotorok között, hogy a tapadás mindig meglegyen. Mindezek mellett a rendszer képes felismerni azt is, hogy a sofőr milyen vezetési stílust preferál, így ha akarjuk, azért enged némi keresztbe közlekedést is.

Persze, ilyen mértékű használatbavétel mellett azért a melegedésre is kell gondolni, így a hűtési rendszert is átprogramozták, hogy proaktív módon, már a pályára merészkedés előtt alaposan lehűtse a kellő részeket a túlvezérelt AC kompresszor segítségével, illetve két csapatás között is azonnal hűtő módra kapcsol az autó.

Na de dinamizmusban mit jelent a Track üzemmód? Ezt legjobban az alábbi eset válaszolja meg: Randy Pobst, aki mellesleg az üzemmód fejlesztésében is részt vett 1 perc és 21 másodperc alatt ért körbe vele a Willow Springs pályán. Ez jó idő? Persze! Egy Ferrari 458 Italia-nak ugyanis erre 1 másodperccel több időre volt szüksége.