Félresiklott a Tesla rendelés, egy autó helyett egy méretesebb flottát igényelt véletlenül egy vásárló

Nem mindennapi sztoriba keveredett minap egy német családapa, amikor úgy döntött, hogy elektromosra cseréli a család régi igáslovát. Szeretett volna egy Tesla Model 3-at, de véletlenül 28 darab lett belőle.

A német kormány nemrég jelentette be, hogy drasztikus mértékben támogatják azokat, akik elektromos autó vásárlásra adják a fejüket. Ez felkeltette egy helyi családapa figyelmét is, majd megszületett a döntés: a család régi igáslovának, egy Ford Kugának mennie kell, hogy átadja a helyét egy Tesla Model 3-nak. A sztori többi részét már a kaland főszereplőjének fia mesélte el a Reddit oldalán.

Emberünk (az apuka) le is ült gyorsan a gép elé és felkereste a Tesla gyári oldalát, ahol nekiállt leadni a megrendelést. Szépen bepötyögte, hogy milyen Model 3-ast szeretne, majd lelkesen rácsapott a véglegesítés gombra. Egy darabig nem is történt semmi, majd felugrott egy számára értelmezhetetlen hibaüzenet. Semmi baj, a kocsi nagyon kell, megpróbálta megint a véglegesítést, de ugyan abba a hibaüzenetbe futott. Ez így ment órákon keresztül mire végre megérkezett a várva várt megerősítő üzenet.

Volt öröm és boldogság, egészen addig, míg az illetékes meg nem nézte a saját Tesla fiókját. Itt ugyanis már azt látta, hogy nem egy, hanem egyből 28 darab Model 3 igénylést fogadott be a rendszer laza 1,4 millió euró értékben. Mondani sem kell, azonnal pánikba esett a főszereplőnk, hiszen ennyi pénze nincs, ráadásul ha lenne, akkor sem tudna mit kezdeni ennyi elektromos amerikai járgánnyal.

Jött a következő probléma egyből: ugyan a Tesla rendszeréből lehet törölni a rendeléseket, de ennek darabonként 100 eurós költsége van. Ez annyit tesz, hogy a 27 felesleges példány 2700 euróba, azaz csaknem egymillió forintba került volna. Ez sem kevés pénz ahhoz, hogy kidobja az ember az ablakon.

Ekkor szerencsére eljutott a család arra a pontra, hogy felkeresse a hivatalos Tesla márkaképviseletet, ahol készségesen álltak a rendelkezésükre. Végül is ingyen és bérmentve törölték az összes felesleges autót a rendszerből, mivel a hiba a gyári rendszerben volt (ezt jelezték a felhasználó által semmibe vett hibaüzenetek is). A sztori tehát jó végződéssel bír, viszont mindenképpen érdemes a tanulságot levonni: internetes rendelés esetén nem érdemes dühből nyomkodni a véglegesítő gombot, mert könnyen megüthetjük a bokánkat miatta, ha mondjuk olyan tételből rendelünk be hirtelen sokat, amit már visszamondani sem lehet…