Felfrissült a legerősebb E-osztály

A gyengébb Mercedes E-osztály kivitel modellfrissítését már hónapokkal ezelőtt bemutatták a gyáriak, most viszont végre itt van a legerősebb AMG változatok ráncfelvarrása is. A teljesítmény nem változott, a megjelenés és a tudás viszont igen.

Gyakorlatilag a legnagyobb konkurenciának számító BMW M5-el egy időben frissült fel a Mercedes E-osztály AMG kivitele is. Ami még különösebb, hogy a két ősi rivális ráadásul azonos recept alapján készült fel az elkövetkező évekre: a teljesítmény helyett a megjelenésre és a technikai felkészültségre helyezik a hangsúlyt.

A Mercedes-AMG E 63 és az S kivitel is megkapta tehát a vékonyabb kecsesebb fényszórókat és az új lökhárítókat is. Ezek egyébként minden eddiginél nagyobb légbeömlőkkel rendelkeznek, aminek köszönhetően egyértelműen vadabb lett a kocsi megjelenése.

Belül nagyobbak lettek az integrált kijelzők, legalábbis a 63 S esetében, ám mindegyik kivitel megkapta az új intelligens infotainment funkciókat is. Ilyen például a továbbfejlesztett hangvezérlés, mellyel gyakorlatilag hangutasítással minden funkciót irányíthatunk, illetve most már akár az időjárás előrejelzést is felolvassa nekünk a kocsi, ha éppen arra vagyunk kíváncsiak.

A korlátozott önvezető funkció kiegészült egy új biztonsági megoldással, mely lényegében az elalvás vagy rosszullét miatt bekövetkezett baleseteket hivatott megelőzni. Ez után tehát ha nem fogjuk az amúgy szintén teljesen megújult kormányt, akkor az autó először hangos riasztást küld, majd ha továbbra sem reagálunk, akkor szépen lassan lehúzódik magától az út szélére és megáll.

Változás még, hogy alaposan áthangolták az autó légrugós futóművét, így mostantól sokkal nagyobb az eltérés a három elérhető üzemmód között. Komfort állásban szépen ringatózik és kényelmes, míg sport beállításokkal olyan feszes, mint egy pályára termett versenygép.

A motor teljesítményén nem változtattak, azaz továbbra is 571, illetve az E 63 S esetében 612 lóerőről beszélhetünk, viszont a nagyobb légbeömlőknek és az áttervezett hűtésnek köszönhetően kevésbé melegszik a motor, ami hosszabb terheléseket és kitolt élettartamot tesz lehetővé.