Feléled a Bizzarrini márka az Aston Martin egykori vezetősége által

Az egykori Ferrari és Alfa Romeo mérnök által életre keltett Bizzarrini főleg a 60-as években élte fénykorát. Most viszont újra megjelenhetnek az olasz márka sportkocsijai az utakon az Aston Martin korábbi vezetőségének köszönhetően.

Giotto Bizzarini az 50-es években volt mérnök és szerelő a Ferrari és az Alfa Romeo márkánál, majd a 60-as évek elején úgy döntött, hogy ideje saját sportkocsi márkát is útnak indítani. Ebből lett az 1964-ben megalapított Bizzarrini márka, mely kisszériás, ám akkoriban modernnek számító sportkocsikkal és versenyautókkal foglalkozott. A gyártónak azonban 1969-ben be kellett szüntetnie a működését és egészen a mai napig csak 1-2 tanulmányautót sikerült bemutatni a márka neve alatt.

Most azonban alapvetően változhat meg a helyzet, miután a kimondottan luxusautók kereskedelmével foglalkozó angol Pegasus Brands csoport úgy döntött, hogy felvásárolja a feledésbe merült márka jogait és a jövőben feléleszti azt. Az is látszik, hogy a Pegasus komolyan gondolja a dolgot, mivel nem kisebb neveket jelölt meg a márka vezetőségének, mint például DR. Ulrich Bez, aki 2000 és 2013 között volt az Aston Martin ügyvezető igazgatója, Christopher Sheppard, egykori Aston Martin afrikai részleg igazgató, illetve Janette Green, aki ugyan ennek a márkának volt a marketingigazgatója a 2000-es években.

Egyelőre még csak a márka újraélesztése és a megalakulása történik meg, így korai lenne még arról beszélni, hogy pontosan milyen modellekből áll majd össze a márka palettája. A mostani helyzetben még az sem lenne meglepő, ha egy újabb kimondottan sportos elektromos modellekre specializálódó gyártó képe rajzolódna ki.