Ezek a legmegbízhatóbb márkák. És a sereghajtók is.

A Consumer Report az az amerikai fogyasztóvédelmi magazin, melynek éves jelentése előtt zabszem szorul minden márkaimportőr és PR-os fenekébe. Több okból is: elsősorban, mert hatalmas bázissal dolgozik, másodsorban pedig semmilyen szinten nem részrehajlók és elég pontosak. Az idei éves lista is tartogatott meglepetéseket.

Kerek 17 szempontot vizsgálnak és pontoznak, az apró kellemetlenségektől kezdve (nyikorgó fékbetétek, megkopó felületek) az egészen komoly beavatkozásokig (motor- és váltójavítás, biztonsági problémák). Ezen pontok összege 0 és 100 között változik, 40 pontig bezárólag az adott márka (de típusra is bontanak!) kevésbé megbízható, 41 és 60 között átlagosan vagy átlagon felül megbízható és 61+ ponttól a legmegbízhatóbbak közé tartozik.

mazdamx5

Érdemes komolyan venni ezt a listát, hiszen nem egy esetben olyan modellek is szerepelnek rajta, amelyeket Európában is forgalmaznak, akár amerikai gyártósorról érkezve. Az eredeti dokumentumban a márka nevére kattintva az egyes vizsgált típusok tételes listája is feltűnik. Ezek átlaga határozza meg a végső pontszámot.

2019-mazda-cx-3

Szinte már tradicionálisan az első öt helyen négy japán márkát is találunk. Első helyen a Mazdát, amely 85 pontot ért el, maga mögé utasítva ezzel a Toyotát és a Lexust is. A Mazdák javára írják a megbízható és tartós motorokat (odaát nincs dízel a kínálatban) és az egyszerű, ám jól használható, biztosan teljesítő infotainment-rendszert is. Leginkább az MX-5 vásárók elégedettek, 98 pontot ért el a kis roadster a felmérésen, de a tömegmodellnek számító CX-3 és CX-5 is egyaránt 85-öt kapott.

lexus-ls_100706812_h

A Mazda ezzel javított tavaly második helyezésén. Mögé pedig a szintén egyet javuló Toyota zárkózott fel, a harmadik helyen álló Lexus két helyezést rontott. A Prius magasan vezet a Toyoták között, a Lexusnál az UX tarol, viszont a márka átlagát nagyban rontja az LS-modellek körül kialakult problémahalmaz, ez a típus katasztrofálisan szerepelt (13 pont).

Red-2020-Honda-Odyssey-in-front-of-water-from-exterior-passenger-side_o

A negyedik helyen az óriásit lépő (14 helyet javított) Buick áll, de a beszámoló megjegyzi, hogy a mindössze két modellből álló palettával ez nem akkora nagy bravúr. A Honda az ötödik helyre szorult, jellemzően az Odyssey egyterű és a Passport UV gondjai miatt.

2020-GMC-Sierra-HD-Denali

Nagyobb ugrásra csak a Chevrolet és a GMC volt képes, előbbi a Bolt elektromos autónak köszönhetően, utóbbinál viszont a 2500-as full size pickup vásárlói voltak a legelégedettebbek.

2020-jeep-gladiator-wrangler-rubicon

A BMW, Volvo és a Jeep is javítottak, volt is honnan, főként az európai prémiumgyártók muzsikáltak gyengén az utóbbi években, de az új hármas osztály és az X5, míg a Volvónál az S60/V60 és az XC40 muzsikáltak jól. A Jeep Gladiator még csak egyéves, ezért még nagyon megbízhatónak tartják, de sokat javult a Wrangler pozíciója is, köszönhetően a V6-os és V8-as szívómotoroknak.

audi-e-tron-sportback

A középmezőnyben nem történt túl sok változás, az Audinak nem tett jót az új Q3 és a Q8, valamint az E-Tron sem, ezek mind átlagon aluli vagy mélyen átlagon aluli megbízhatóságot tudtak. A márkát az új A6-os és a Q5 mentette meg, valamint a rendkívül megbízhatónak tartott A4 és A5. A Mercedesnél a C-osztály magasan vezet, de a GLE-osztály nagyon alulteljesít.

2020KiaForte-exterior-03

Többen is vannak, akik sokat veszítettek. Az új fokozatmentes CVT váltó okozta problémák miatt bukott a Kia, ezt az egységet a Forte és a Soul típusokba szerelik és van velük baj bőven. De sokat esett a Ford és testvérmárkája a Lincoln is. A Ford Explorer az egyik legkevesebb pontszámot elért típus idén és a ráncfelvarrás utáni Escape sem sokkal jobb. Ennél fogva a Lincoln márka alatt futó testvérmodellek (Aviator, Corsair) is ugyanúgy buktak.

model_y_side_blue

A Tesla – bár nagyon közkedvelt – továbbra is minőségbiztosítási és végszerelés-fázis gondokkal küzd, az elrepülő tetők és a remegő, rosszul illesztett karosszéria-elemek mellett még az olcsó Model Y típus problémai is lehúzták őket. Utóbbi fényezésében nem egy esetben találtak a tulajdonosok hajszálat is.

tesla-model-y-glass-roof-4cc2

A többi márka jellemzően azért nem került a listára, mert nincs elegendő analizálható adat ahhoz, hogy objektív képet kapjanak róluk.