Európában is szerencsét próbálhat a Volkswagen olcsó márkája, a Jetta

Ami egykor egy közkedvelt Volkswagen típus volt, az ma már egy önálló almárka a kínai vásárlók számára. Ez annyiban változhat meg, hogy a gyártó Európában is szerencsét próbálhat a tervek szerint, ezzel konkurenciát állítva a Dacia számára.

A Volkswagen két évvel ezelőtt döntött úgy, hogy felállít egy saját olcsó márkát, egyelőre a kínai vásárlók számára. Új nevet nem akartak, hiszen azt nehéz beleverni az emberek fejébe és fel kell építeni a bizalmat felé, így a Jetta elnevezésre esett a választás, ami egykor egy külön modellt jelentett a Volkswagen palettáján belül.

Tavaly útjára is indult a Jetta márka Kínában, az eredmények pedig még a Volkswagen várakozását is túlszárnyalták. Alig nyolc hónap alatt 81 ezer autót érvényesítettek, áprilisban egyedül 13500 olcsósított Volkswagen talált magának új gazdát Ázsiában. Persze, ehhez az is hozzájárul, hogy Kínában a vírus miatt az emberek elpártoltak a tömegközlekedéstől és az a fiatalok elkezdtek olcsó autókat vásárolni, amit a Jetta természetesen tárt karokkal fogadott.

Az eredményeken ráadásul felbuzdultak a márka vezetői és most felmerült a lehetősége annak, hogy tovább terjeszkednek, új piacokon is versenyre kelnek az olcsóbb modellekre vágyók kegyeiért. Az első eshetőségek között van Európa is, ami egyben azt is jelenti, hogy komoly konkurenciára számíthat nemsokára a Dacia.