Elkészült az egymilliomodik Porsche Cayenne

A Porsche 2002-ben mert nagyot álmodni, azaz beépíteni egy SUV modellt a sportkocsikkal zsúfolt palettába. A húzás bejött, a Cayenne nem csak megmentette a márkát a csőd széléről, hanem azóta is folyamatosan brutális hasznot termel.

A Porsche hiába számít legendás névnek az autóversenyzés világában, a 2000-es évek elejére elérkezett oda, hogy el kellett gondolkodnia, miként lehetne anyagilag megmenteni a céget. Kimondottan kis célközönséggel rendelkező sportkocsikkal ugyanis ma már nem lehet igazán profitot termelni, olyan autók kellenek, amiket a hét minden napján használni tudnak a vásárlók és az sem baj, ha éppen egy felkapott kategóriát képvisel. És ekkor született meg 2002-ben az a zseniális húzás, amit ma csak Cayenne néven ismer az, akit valamilyen szinten érdekel a Porsche kínálata.

Az SUV palettába építését először kimondottan ellenezték a fanatikusok, de aztán a számok rávilágítottak arra, hogy meg van a megoldás a gyártó anyagi problémáira, a vásárlók ugyanis az első pillanattól egymás kezébe adták a kilincset, hogy hozzájussanak a családi Porsche modellhez. A Cayenne azóta már három generációt megért, elkészült bizonyos piacokon kupé kivitelben is, a vásárlók lelkesedése pedig továbbra is töretlennek számít.

Ez természetesen számokban is komoly mértékben kimutatható, azaz pontosan most készült el az egymilliomodik példány a gyártó szlovák üzemében. Az ünnepi darab egy Carmine piros GTS variáns lett, mely német megrendelésre készült el.

A Cayenne tehát köszöni szépen, jól van. Az más kérdés, hogy a villanyos átállás mennyire kedvez majd neki, de én nem igazán aggódok érte. Az SUV mánia ugyanis még javában dübörög, ráadásul elektromos fronton is sikeres ez a kategória. A Porsche a Taycan modellel pedig már megmutatta, hogy tud úgy elektromos autót csinálni, hogy az hű maradjon a német gyártó legendás és nagy múltú nevéhez. Sikerülni fog ez egy Cayenne átirattal is, ez nem kérdés!