Elektromossá válnak a Mercedes almárkái

Eldőlt: pár éven belül a világ legrégebbi autógyártójának almárkái kizárólag elektromos hajtású típusokat kínálnak majd. A G, a Maybach és az AMG is. A belsőégésű-motorok kínálata pedig magánál a Mercedesnél is erősen redukálódik.

Egyértelműen az elektromos hajtás mellett tette le a voksát a sváb autógyártó. Az EQ-típuscsalád hamarosan kibővül és szélesebb vásárlói réteget lesz képes megszólítani, az e-autó vonalon azonban fontos szerep vár a G, AMG és Maybach modellekre.

mercedes-benz-vision-eqs-2019Két új platform kerül bevezetésre, melyek kizárólag elektromos hajtásláncok számára készülnek. Az EVA (Elevtric Vehicle Achitecture) illetve az MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Az EVA a nagyobb EQ-modellek alapját adja majd (EQE, EQS és ezek derivátumai) és 2021-ben mutatkozik be az S-osztálynak megfelelő EQS-el.

eqs-4Az MMA-platform képezi majd alapját a kompakt illetve középkategóriás típusoknak, ezzel a két platformmal és az ezekre alapozott széles modellpalettával próbálják majd a lehető legalacsonyabban tartani az elektromos típusok árát, melyek jelenleg egyértelműen a drágább kategóriába tartoznak.

17C887_3Ám ezzel még nem ért véget: a Maybach és a G almárkák is teljes mértékkel elektromossá válnak majd, a sportos almárka – az AMG – pedig 2021-től részlegesen, majd pár éven belül szintén teljesen elektromos hajtásra vált majd.

avatar-concept-1580768332Ezzel egy időben a Mercedes már elindította az EQXX-programot, melyet a márka brit motorsport-részlege, az AMG High Performance Powertrain Group tartja kézben és dolgozik rajta. Ennek lényege az elektromos hatótáv növelése de nem az egyre nagyobb (és nehezebb) akkumulátorcsomagokkal, sokkal inkább a hatásfok növelésével. A program célja egy 1200 kilométeres hatótávra képes prototípus megépítése.

message-editor_1602094443419-mercedes3A Mercedes célja, hogy 2030-ra 70 százalékkal csökkentse a belsőégésű motorral szerelt típusok számát a palettán. Állításuk szerint az eladott új autók csaknem 50 százaléka elektromos- vagy plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkezik és a 2024-re bevezetett, platformfüggetlen MB.OS szoftvernek hála egységesíteni és olcsóbbá tudják tenni a gyártást is.