Elbúcsúzik a dízel egységektől a Mazda 6

Lekerül a Mazda 6-os motorkínálatából az utolsó dízel egység is. A 2,2 literes gázolajos egység túl koros már a gyáriak szerint, hogy maradéktalanul teljesítse a szigorú környezetvédelmi normákat.

Már csak pár hétig kínálja tovább Európában a Mazda a 6-os modelljéhez a CD 184 megjelölésű dízel egységet az Autocar magazin gyári értesülései szerint. A japán gyártó az emissziós szabályozásokra hivatkozik, ugyanis a jelenlegi 184 lovas 2,2-es egység már elég korosnak számít ahhoz, hogy játszi könnyedséggel lehessen vele teljesíteni az évről évre szigorodó normákat. Áttervezni vagy esetleg másik gázolajos egységet fejleszteni helyeztte pedig nem lenne kifizetődő, hiszen a politika nyomására évről-évre esik a kereslet a dízelmotorok iránt.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a nálunk is érvényes (régiónként változik a kínálat) palettában egyedül a CX-5 modell marad meg, mint dízel alternatíva, miután a 3-as széria az új SkyActiv-X egységek megjelenése miatt már korábban gázolajos hajtás nélkül maradt.

A dízelek eltűnése teljesen érthető, hiszen mindenhol csak arról hallani, hogy mennyire káros és rákkeltő szemcséket eregetnek az ilyen autók. Az viszont már aggasztó, hogy nem igazán létezik még használható alternatíva helyettük. Azoknak ugyanis, akik sokat autópályáznak és nagyobb távokat tesznek meg, csak nyűg a hibrid rendszer (autópályán csak súly az elektromos hajtás, mivel egy modell sem használja azt nagyobb sebességnél), a teljesen elektromos autózás pedig a jelen infrastruktúrával és töltési időkkel szintén nem járható út.