Elbocsátások a BMW-nél is

Lassan sajnos már az lesz szokatlan, ha egy gyártó nem jelent be elbocsátásokat a koronavírus okozta visszaesés miatt. Most a BMW válik meg hatezer alkalmazottjától.

A koronavírus járvány okozta drasztikus kereslet visszaesés igencsak érzékenyen érinti az emissziós szabályozások diktálta fejlesztések miatt amúgy is pengeélen táncoló autógyártókat. Megszorítások gyakorlatilag minden egyes márkánál vannak, sokan pedig sajnos az elbocsátásokat sem tudják kikerülni. Ide tartozik a BMW is, aki most mintegy hatezer munkavállalójától búcsúzik el.

A bajor márka képviselői elmondták, hogy a kereslet hiányt sajnos még az állami támogatásokkal sem tudják kimozogni, így létszámcsökkentést kell alkalmazniuk, hogy ne váljon hirtelen túlzottan veszteségessé a BMW. A kirúgások és a meg nem hosszabbított lejáró szerződések egytől egyig a német gyárakat érintik.

Fontos bejelentés még, hogy szintén költségcsökkentésre hivatkozva a BMW megszünteti az önvezető technológiák fejlesztésére létrehozott összefonódását a Mercedes márkát is jelző Daimler céggel, bár eme döntés mögött elvi különbségek is állhatnak akár. Mert az biztos, hogy lesz önvezető fejlesztés ezen túl is (annak hiánya hihetetlen mértékű lemaradást eredményezne a konkurenciához mérten), csak éppen valószínűleg teljesen más irányban és módszerekkel, mint amit a Daimler preferál.