Egyre modernebb az UAZ

Másfél éve fejeződött be a parancsnoki UAZ gyártása, a Patriot néven kínált utódja pedig modernebb lett a legutóbbi modellfrissítéssel.

2015-ben fejezte csak be a nálunk is jól ismert parancsnoki UAZ gyártását az orosz cég. De létezik egy újabb típusuk is, a 2005-ben bemutatott Patriot, amely most ráncfelvarrással vált modernebbé. Az ötajtós terepjáró új hűtőmaszkot kapott, hangsúlyos márkajelzéssel, a fényszórókból pedig a LED-es nappali menetfény sem hiányzik. Teljesen új a műszerfal, ahol akár a navigációs rendszer 7 colos érintőképernyőjét is megtalálhatjuk. Ezen a képernyőn látszik a tolatókamera, illetve a visszapillantó tükrök aljába épített kamerák képe, amely terepjáráskor jöhet jól. Bőrülések kerülnek a csúcsmodellbe, elöl és hátul is fűthetők, és a kormánykereket is lehet fűteni. Biztonsági felszerelés alig akad: légzsák egyáltalán nincs, csak az övfeszítő, blokkolásgátló és menetstabilizáló jelenti az ellátmányt. Az UAZ Patriot egyetlen motorja a Toyotától származik, a 2,7 literes benzinmotor 135 lóerőre képes, és hozzá ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik, az összkerékhajtás mellett felező és hátsó differenciálzár segíti a terepezést. Az alapmodell 800 ezer rubelbe, mintegy 3,5 millió forintba kerül.