Egy újabb SUV modellt épít be a palettába a Volvo

Tovább bővíti SUV palettáját a Volvo, ami egyben a tisztán elektromos kínálat bővülését is jelenti ebben az esetben. A svéd márka vezérigazgatója szerint nemsokára a szabadidó-modellek teszik ki az eladások háromnegyedét.

Gyakorlatilag évek óta töretlen az SUV modellek népszerűsége, sőt ma már elképzelhetetlen, hogy egy gyártó legalább a paletta felét ne ezzel a szegmenssel népesítse be. Miért? Mert ezek a járgányok ma a legkönnyebben eladható kategóriába tartoznak, aminek fényében nem csoda, hogy a Volvo is egyre többet próbál kihozni a szituációból.

Most Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója jelentette be, hogy jövőre egy újabb crossover érkezik a palettára, mely méretét tekintve közvetlenül az XC40 alá illeszkedik be és teljesen elektromos lesz. Az alapjait az a SEA (Sustainable Experience Architecture) platform adja majd, melyre a Geely többi márkája is építkezik a jövőben. Ilyen például a mostanság egyre komolyabb piaci jelenlétet produkáló  Lynk & CO is.

Egyelőre ennél többet nem árult el a Volvo vezér a modellel kapcsolatban, azt viszont megmagyarázta, hogy miért kell egy újabb ilyen XC megjelölésű típus a palettába.

“Egyértelműen növekvő trendet mutatnak a kis prémium SUV modellek, ez egy nagyon sikeres szegmens!”-hangzott a kijelentés, azaz ami profitot termel, annak helye van a kínálatban, nincs mese!

Ennek köszönhető, hogy az elképzelések szerint nemsokára a Volvo eladásainak 75 százalékát SUV modellek fogják kitenni. Már annak fényében sem a földtől elrugaszkodott a gyáriak számítása, hogy ez idén is 71 százalék volt a tavalyi 63 százalékos arány után.

Az is kiderült, hogy a cégcsoport figyel majd arra a jövőben, hogy a nyereség érdekében ne állítsanak a márkák egymásnak közvetlen konkurenciát. Ezért a márkák közötti árkülönbség érvényesül majd, azaz lesznek drágább és olcsóbb modelleket kínáló gyártók a későbbiekben, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet.

“Ahhoz, hogy a Volvo nyereséges legyen, a magasabb árra, a prémium autószegmensre kell összpontosítania. Azoknak az ügyfeleknek, akik alacsonyabb árú autókat szeretnének, javaslom, hogy vessenek egy pillantást a Lynk & CO kínálatára majd a jövőben. Ők árban alánk fogják elhelyezni az autóikat”-mondta el a Volvo első embere.