Egy BMW iX gyári tesztautó balesetét vizsgálja a német rendőrség.

Németországban történt egy halálos baleset, melynek okozója az előzetes információk szerint egy tesztüzemben álló elektromos BMW iX modell volt. A hatóságok az önvezető rendszert hibáztatják, a gyártó szerint viszont ők jelenleg nem tesztelnek ezen a fronton.

Súlyos baleset történt Németországban Reutlingen mellett, amikor is egy elektromos BMW iX áttért a szembejövő sávba és ott több más autóval is ütközött. Sajnos egy ember életét is vesztette, így a rendőrség nagy erővel kezdte meg az okok és a hibák felderítését.

A tragikus történetben itt következett be egy nagyobb csavar, a helyi rendőrség ugyanis közzétette, hogy a balesetet okozó BMW egy gyári tesztautó volt, mellyel az önvezető funkciókat tesztelték. “Az, hogy az autót a 43 éves sofőr vezette vagy nem, ez képezi most igazán a vizsgálódás tárgyát”- hangzik a rendőrség közleményében.

Sokak szerint, ha kiderül, hogy az autó önvezető üzemmódban volt, akkor kérdéses, hogy pontosan kié is a felelősség a baleset bekövetkeztéért. A BMW már reagált is a fejleményekre, értelemszerűen nem tudják magukra vállalni a felelősséget. Először is azért, mert a gyáriak közleménye szerint ők jelenleg semmilyen önvezető tesztelést nem folytatnak az iX modellel. Igaz, hogy a szóban forgó jármű a gyári tesztpark része volt, de abba ugyan az a 2-es szintű vezetői segédlet volt beépítve, mint a szériagyártású modellekbe, azaz tényleg nem beszélhetünk semmiféle önvezető autóról.

Fontos, hogy ma még olyan autó nem létezik, mely teljes biztonságban képes megoldani minden forgalmi szituációt emberi felügyelet nélkül, így ne hagyjuk megtéveszteni magunkat továbbra sem. Akár Autopilot, akár önvezetőnek hívott rendszer, nem hagyható felügyelet nélkül egy száguldó autó sem!