Csinos platóst villantott a Mazda, de egyelőre mi nem kapunk belőle

A Mazda bemutatta a BT-50 pickup következő generációját, mely talán minden idők egyik legszebb platósának is bátran kijelenthető. Az európai forgalmazás még kétséges.

Sokan már nem is tudják, de egy időben a Mazda is részt vett a platós járgányok szerelmeseiért vívott harcban az európai piacon, sőt, a BT-50 más kontinenseken,  például Ausztráliában folyamatosan jelen volt az utóbbi években is. Ezért is tartották meg ott a gyáriak a Kodo dizájnnal felerősített pickup világpremierjét.

Először is fontos megjegyezni, hogy a külső stíluselemek bármennyire a Mazda formai irányzatát tükrözik, az új BT-50 lemezei alatt egy Isuzu D-Max található meg. Persze, nincs ezzel semmi baj, hiszen ebben a szegmensben a japán gyártónak sosem volt saját fejlesztése, az eddigi generációk is többnyire Ford alapokra épültek fel.

Ami szintén jó hír, hogy akárcsak a külső tekintetében, az autó belső terében sem találunk meg semmit az Isuzu-ból, minden a legfinomabb anyagokkal van leburkolva, a dizájnt pedig próbálták személyautósra alakítani. Félreértés ne essék, az Isuzu D-Max is egy parádésan jó autó, csak éppen teljesen más a célközönsége, mint amit a Mazda szeretne mostanság megszólítani.

A BT-50 piactól függően 1,9 literes 150 lovas, vagy pedig 3 literes 190 lóerős dízelként lesz elérhető még idén, az európai forgalmazásról pedig még sajnos nem esett szó. Mondjuk érthető a japánok óvatoskodása a Mercedes X-osztály csúfos bukása után, ami abból eredt, hogy nem akart senki sem átmaszkolt Nissan Navarát venni sokmillió forinttal drágábban…