Csillaghullás az új törésteszteken

Négy újabb autó töréstesztjének eredménye került nyilvánosságra, az Euro NCAP két típusnál is kevesebb csillagot ad, ha nincs benne szériában a ráfutásgátló automata vészfékrendszer.

Egyre szigorítja követelményrendszerét az új autók töréstesztjeit végző független Euro NCAP szervezet, az idei évtől például kétféle eredménye is lehet egy típusnak attól függően, hogy milyen biztonsági rendszerek járnak hozzá alapáron. Ezért kapott felszereltségtől függően három vagy négy csillagot a Suzuki Baleno, és ez a helyzet két újabb modellel is. A hibrid crossover Kia Niro négy csillagot szerzett, a Toyota Hilux pedig hármat, ha az alapfelszereltségű kivitelt nézzük, de mindketten ötöt, ha az autonóm vészfékrendszerrel ellátott változatról van szó. Két másik modell, a Renault Scenic és a Subaru Levorg megkapta a maximális öt csillagot. Érdekes ugyanakkor, hogy a részeredményeket nézve a Hilux volt a legbiztonságosabb a vezető számára, és a Niro kapta a legtöbb pontot a biztonsági rendszereire.